Hasbro je najavio da će otpustiti gotovo 20 odsto svih zaposlenih u sledećih 18 do 24 meseca, uključujući 200 preostalih iz prethodne runde rezova, a sve zbog pada prodaje igračaka i igara tokom praznika.
Hasbrou, tako, sada sledi nova runda otpuštanja od 1.100 zaposlenih uz njih 800 iz one prošle. Hasbro je krajem 2022.godine. imao oko 6500 zaposlenika širom sveta.
Napuštaju Rhode Island
Izvršni direktor Chris Cocks izjavio je da je odluka o smanjenju radne snage donesena zbog tržišnih izazova koji su se pokazali jačima i dugotrajnijima nego što su planirali.
“Ušli smo u 2023. očekujući godinu promena uključujući značajna ažuriranja našeg menadžerskog tima, strukture i opsega poslovanja. Očekivali smo da će prva tri tromesečja biti izazovna, posebno u Odelu igračaka, gde tržište pada s vrhunaca izazvanih pandemijom. Iako smo postigli važan napredak u celoj našoj organizaciji, vetrovi koje smo videli u prvih devet meseci ove godine nastavili su se i tokom praznika i verovatno će trajati do 2024. godine.
Da bismo pozicionirali Hasbro i podstakli rast, prvo moramo da osiguramo da su naši temelji čvrsti i profitabilni. Da bismo to učinili, moramo da modernizujemo našu organizaciju i postati još ‘mršaviji’. Iako smanjenje radne snage vidimo kao poslednje sredstvo, s obzirom na stanje našeg poslovanja, to je poluga koju moramo povući kako bismo održali Hasbro zdravim”, kazao je Cook u pismu zaposlenima.
Plan štednje rezultiraće “preusmeravanjem ljudi i resursa”, uključujući prevremenu penziju za neke radnike, kao i otpuštanja tokom sledeće dve godine, saopštili su iz Hasbroa.
Barbi kao svetlo
Akcije Hasbroa i konkurenta Matela pale su otprilike 4% i 3% u produženom trgovanju prvog dana u nedelji, a analitičari prognoziraju još jednu slabu godinu za industriju igračaka.
Ipak, u Mattelu, očekuju uspeh prodaje u sezoni praznika, ističući dobro prihvaćeni film “Barbie”, koji je postao najprofitabilniji film na domaćem tržištu. Naime, u poslednjem kvartalu Mattel je ukazao na koristi koje mu doneo Barbie film, te očekuju da će u to ime povećati tržišni udo u prodaji igračaka do kraja godine.
Deonice Mattela ojačale su 6 posto ove godine, što je suprotno padu od 20% koje su ostvarile deonice Hasbroa. No, obe su podbacile u poređenju s indeksom S&P 500 SPX, koji je porastao otprilike 20% u 2023, piše Market Watch.
Uopšteno, prodavci u maloprodaji mogli bi se suočiti s mlakom prazničnom sezonom, posebno kada se radi o igračkama, smatraju analitičari.