Izmenama postojećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja otvorena je mogućnost uvoza polovnih autmobila iz Amerike i Kine, pod uslovom da se urade određene izmene na vozilu. Ipak, iako su polovnjaci u SAD jeftiniji i do 30 odsto od onih sa evropskih tržišta, kada uz to uračunamo uračunamo i trošak transporta, osim u slučaju luksuznih automobila, teško da se isplati.
Kako objašnjava Boris Ćorović, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, prepravke su obavezne jer automobili iz Kine i SAD treba da zadovolje propise i regulative koje se tiču proizvodnje automobila koji važe u EU.
Blic preporučuje
– Automobili u Americi i Kini po nekim pitanjima imaju drugačije standarde. Npr. svetla, zatim istrument table, u Americi broj pređenih kilometara označavaju u miljama a ne u kilometrima, brzina se tamo takođe meri u miljama a ne u kilometrima na čas, zatim potrošnja goriva i zapremina rezervoara u Americi se izražava u galonima a ne u litrima. Tako da ti sistemi moraju da se preprave i dovede na standard koji važi u EU, navodi Ćorović.
“Kada se sve sabere veliko je pitanje isplativosti”
– Sve to mora da se prepravi da bi automobil mogao da se uveze i registruje u Srbiji. Kada se sve to sabere, veliko je pitanje isplativosti. Neka procena je da su automobili na američkom tržištu 20 do 30 posto jeftiniji u odnosu na modele na evropskom tržištu, napominje on i kaže da treba imati u vudi da automobil treba i da se transportuje, a najjeftnija varijanta je brodskim kontejnerom, tako da će ovi troškovi sigurno biti nekoliko puta veći nego npr. iz Nemačke i Italije.
– Takođe, sve te prepravke da se izvrše, to sigiurno nisu mala sredstva. Tako da neki naš stav iz Asocijacije je kada se radi o automobilima čija je cna i vrednost pristupačna prosečnom kupcu, da kažemo od 8.000 do 10, 12.000 evra, mislim da neće biti ništa jeftinije da se uveze automobil iz Amerrike i Kine, jer dok vi platite transport, prepravke, ta cifra koiko je automobil tamo jeftiniji će sigurno u tome da se istopi. Pogodnost i prednost može da bude za kupce koji kupuju neki pemijum brend, Porše, BMW 7, Mercedes S klasu staro 2,3 godine, dakle tamo gde je vrednost automobila 40.000, 50.000 evra polovnog automobila tu će verovatno postojati neka pogodnost, kaže.
– To svakako neće značajno uticati na pad cena polovnih automobila u Srbiji, zaključuje on.
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.