Volkswagen je doneo odluku koja jasno govori o trenutnim tržišnim trendovima: proizvodnja modela ID.3 u Volfsburgu je otkazana.
Razlog leži u smanjenom interesu za električna vozila, što otvara prostor za pojačani fokus na proizvodnju modela Golf i Tiguan. Promene u potražnji i strategiji proizvodnje su rezultat niza faktora koji su zahvatili industriju električnih vozila, uključujući rastuće cene i konkurenciju koja sve više jača.
Fabrika u Cvikauu, koja je prvobitno bila određena za proizvodnju modela ID.3, ostaje u centru Volkswagena za električna vozila, nakon što su planovi za premeštaj proizvodnje u Volfsburg povučeni. Ova promena odražava prilagođavanje tržišnim uslovima i strategiji minimiziranja troškova, navodi Jutarnji.hr.
Kristijan Volmer, direktor fabrike u Cvikauu, istakao je važnost efikasnosti i pažljivog upravljanja resursima kao ključne faktore u ovoj odluci. Proizvodnja ID.3 će se nastaviti u Cvikauu, dok će Drezden zadržati ograničenu proizvodnju do daljih odluka, piše Braunschweiger Zeitung.
S druge strane, Volfsburg se priprema za proizvodnju modernizovanog Golfa i treće generacije Tiguana, a električna verzija ovog modela se očekuje za godinu dana. Veruje se da će ovi modeli ponovo uspostaviti Volkswagenovo vođstvo u klasičnim segmentima automobilske industrije.
Volkswagenova strategija usmerena na Golf i Tiguan dolazi u trenutku kada je potražnja za električnim vozilima opala, ali ova promena se smatra povoljnom za marku koja teži optimizaciji proizvodnje i ponovnom uspostavljanju vodeće pozicije na tržištu.
Prema godišnjem izveštaju, proizvedeno je 140.800 primeraka ID.3 u 2023. godini, što pokazuje da je odluka o koncentraciji na klasičnu proizvodnju dobro promišljena.
U Cvikauu se očekuje nastavak proizvodnje bez smanjenja, dok Volfsburg cilja na postizanje novih proizvodnih rekorda za svoje zvezdane modele Golf i Tiguan. Uverenost u snagu i popularnost modela Golf i Tiguan vodi Volkswagen prema novim ciljevima u godini koja je pred nama, s očekivanim prelaskom proizvodne granice od 500.000 vozila, što bi predstavljalo prvi takav uspeh nakon dužeg perioda.