Dizni je sklopio partnerstvo s najbogatijim čovekom u Aziji u nameri da stvori novog medijskog giganta u Indiji za kojeg se očekuje da će privući publiku od najmanje 750 miliona ljudi. Reliance Industries u vlasništvu milijardera Mukesha Ambanija i Dizni spojili su svoje platforme za digitalni streaming i 100 televizijskih kanala u Indiji u zajedničko ulaganje vredno oko 8,5 milijardi dolara, objavile su dve kompanije.
Priče o potencijalnom ugovoru postoje već neko vreme, u vreme dok se Dizni mučio da se etablira u naciji s više od milijardu ljudi koji uglavnom govore engleski. Dizni se takođe suočava s mnoštvom problema kod kuće.
Blic preporučuje
Dizni je napravio iskorak u Indiji 2019. godine, kada je preuzeo kontrolu nad 21st Century Foxom, uključujući njegovu ogromnu mrežu Star India. Reliance će posedovati nešto više od 63 odsto novog entiteta, uglavnom preko svoje podružnice Viacom18, dok će Dizni držati ostatak.
U Dizniju uzbuđeni zbog ulaganja
– Ovo je značajan sporazum koji najavljuje novu eru u indijskoj industriji zabave, rekao je Mukesh Ambani, čije je poslovno carstvo vredno više od 236 milijardi dolara i obuhvata maloprodaju, tehnologiju i obnovljivu energiju.
Ambanijeva supruga Nita M. Ambani biće predsednica zajedničkog projekta, koji kombinuje Diznijeve “hvaljene filmove i emisije” s “renomiranim produkcijama i sportskim ponudama” Viacom18, saopštile su dve kompanije, dodajući da će se obratiti i indijskoj dijaspori širom sveta.
– Indija je najmnogoljudnije tržište na svetu i uzbuđeni smo zbog mogućnosti koje će ovo zajedničko ulaganje pružiti za stvaranje dugoročne vrednosti za kompaniju, rekao je izvršni direktor Disneyja Bob Iger.
Foto: AP/ Richard Drew, Steven Senne, AP/ Jenny Kane / Ringier
Brojni izazovi
Dizni se suočio s brojnim izazovima u Indiji, koja se može pohvaliti živahnim medijskim i zabavnim sektorom. Posebno je teško pogođen 2022. kada je izgubio digitalna prava za prenos izuzetno popularnih utakmica indijske Premier lige u kriketu i to nauštrb Ambanijeva konglomerata.
Diznijeva aplikacija za streaming u Indiji Hotstar nakon toga je izgubila milione pretplatnika, a novi udarac pretrpela je u martu prošle godine kada je prestala prenositi HBO-ov sadržaj.
Nedeljama kasnije, Warner Bros. Discovery (WBD), matična kompanija HBO-a i CNN-a, preselila je svoj sadržaj u Ambanijev JioCinema, vodeći sa sobom indijske gledaoce hit serija kao što su “Igra prestolja” i “Succession”.
U poslednjoj finansijskoj godini koja je završila u septembru, Dizni je imao prosečan prihod od samo 66 centi po pretplatniku Hotstara – što je pad u odnosu na 88 centi u 2022. i bitno manje od 5,93 dolara po pretplatniku izvan SAD-a na Disney+, svoju glavnu streaming uslugu. Broj pretplatnika Hotstara pao je 39% na 37,6 milijuna tokom poslednje finansijske godine.
Iger je u novembru rekao da Diznijev televizijski biznis dobro napreduje u Indiji, ali da se drugi delovi njegova poslovanja u ovoj zemlji suočavaju s poteškoćama: “Imamo priliku ojačati svoju poziciju. Želeli bismo ostati na indijskom tržištu”.
Ugovor s jednim od najbogatijih indijskih konglomerata omogućuje Dizniju postizanje tih ciljeva, smatraju analitičari.
– Spajanjem se stvara moćan entitet, spreman za povećanje opsega, profitabilnosti i konkurentnosti u televizijskom i streaming sektoru, rekao je Mihir Shah, potpredsednik istraživačke kompanije Media Partners Asia.
(CNN)