U kraljevačkom selu Adrani, počela je izgradnja novog mosta preko Musine reke, na Ibarskoj magistrali, na mestu starog koji je u junu uništen u poplavama, a ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će gradnja biti završena u roku od tri meseca.
Vesić je obišao radove na izgradnji mosta, i podsetio da se sredinom juna, usled obilnih padavina, dogodila teška havaraija kada je most u Adranima potuno uništen, zbog čega je i saobraćaj na Ibarskoj magistrali bio u prekidu.
Blic preporučuje
– Tada smo doneli odluku da srušimo stari i sagradimo novi most, a u roku od samo nekoliko dana, posle poplava, već je bila urađena devijacija koja i danas omogućava odvijanje saobraćaja. Pre nekoliko dana je izdata dozvola i preduzeće ’Novi Pazar put’ je započelo sa izgradnjom novog mosta, rekao je Vesić.
Most će, kaže, biti dug 20 metara, i biće metar i po viši nego prethodni, što znači da će ostati oko 30 kvadrata više za prolaz vode.
– Most će biti iznad same obaloutvrde, koja je urađena po svim standardima, biće zavšren za najduže tri meseca, i tada će se potpuno normalizovati saobraćaj na Ibarskoj magistrali, istakao je ministar.
Ukazao je i da slučaj srušenog mosta u Adranima ostaje za nauk – kako ubuduće, prilikom obnove takvih objekata treba voditi računa da se radi po prinicpu stogodišnjih voda.
– Kada je ovaj most, pre nekoliko godina obnavljan, očigledno se nije vodilo računa da se radi obaloutvrda, niti o visini stogodišnjih voda. Zato sada insistiramo da se obnove rade po svim pravilima, jer je uvek bolje i da se malo sačeka, da nešto košta i više, ali da se posao uradi tako da objekti dugo traju, naveo je Vesić.
On je najavio da će Ministarstvo na čijem je čelu predložiti da se u Srbiji napravi katastar svih infrastrukturnih, saobraćajnih obekata, kako bi se znalo ko je za šta nadležan i zadužen za održavanje.
– Da popišemo sve, puteve, mostove, nadvožnjake i da se kroz Zakon o održavanju infrastrukture, koji ćemo predložiti, tačno zna ko je nadležan za svaki infrastrukturni objekat, da onaj ko ga održava izdvaja za to deo novca, bilo to lokalne samouprave i preduzeća ili republika i republička preduzeća. Važno je da se na taj način čuva i održava ono što je izgrađeno, naglasio je ministar.
Foto: Ustupljene fotografije
Posebno zbog činjenice da Srbija u ovom trenutku ima skoro 1.000 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, radi najviše kilometara u Evropi, važno je da se svi infrastrukturni objekti održavaju, dodao je Vesić.
On je zahvalio “Putevima Srbije” na brzoj reakciji u junu, Kraljevu na brzom izdavanju dozvole i preduzeću “Novi Pazar put”, koje će graditi most tri meseca.
Gradonačelnik Kraljeva Predrag Terzić zahvalio je ministru Vesiću što je došao u Adrane samo dan pošto je most urušen u junu, najavljujući tada postavljanje devijacije, kako bi se omogućio prolaz Ibarskom magistralom, što je, kaže, u rekordnom roku i učinjeno.
– Odmah nakon toga, napravljen je projekat i sada je započela gradnja novog mosta, koji će dugo trajati. Verujem da će građani biti zadovoljni, a znajući kako radi ’Novi Pazar put’, siguran sam da će novi most biti izgrađen i za manje od tri meseca, rekao je Terzić.
Vesić je istakao da su u toku i radovi na izgradnji novog mosta u Mrčajevcima, koji se srušio samo dan pošto je u poplavama uništen most u Adranima.
Foto: Ustupljene fotografije
Podsetio je da je Ministarstvo još krajem prošle godine dalo sredstva Gradu Čačku, za obnovu tog mosta, ali će se zbog poplava sada graditi novi, jer je to jedna od najbržih i jedina “mostovska” veza Kraljeva i Čačka.
Vesić je napomenuo da izvođač po ugovoru ima obavezu da novi most izgradi do marta sledeće godine.
– Radovi idu dobro i očekujem da radovi budu završeni do kraja godine. Tako da ćemo oko mesec dana posle završetka mosta u Adranima, imati i novi most u Mrčajevcima, rekao je Vesić.
On je dodao da su u toku radovi na obnovi na više od 100 lokacija na kojima je poplava napravila štetu na putevima.
– Imamo preko 2,5 milijardi dinara štete od poplava samo na putevima u nadležnosti Republike. Na mnogo mesta se radi, u Novom Pazatu, Požegi, Ivanjici, Kosjeriću, Priboju… Šteta je tolika, da smo taj novac umesto u nove puteve i planirane obnove, morali da uložimo u saniranje posledica poplava, konstatovao je ministar Vesić.