Polovni automobili poskupeli su u proteklih tri godine za oko 30 odsto, a prognoze su da će se taj trend i dalje nastaviti. Polovnjaka sve manje ima za uvoz pa ih je na auto placevima i za 50 odsto manje. Iako je zbog krize potražnja za njima pa i kupovina znatno opala, polovnjaci su i dalje na ceni.
0:00/ 0:00
Vlasnik jednog auto placa u Beogradu objašnjava za “Blic Biznis” da su poskupljenja polovnih vozila krenula još od pandemije korona virusa i da se taj trend nastavio do danas. Ni stranci ih se više ne odriču tako lako, pa je izbor sve manji i za uvoz, što im dodatno diže cenu.
Blic preporučuje
– Polovni automobili skuplji su sada za oko 30 odsto, a ovaj rast cena krenuo je od pandemije korona virusa i vidimo da i dalje traje. Problem je i što ih je sve manje iz uvoza. Ja ih direktno dovozim iz Švajcarske i sada i u njihovim Auto kućama skoro da nema. Kažu mi da i Švajcarci sređuju auto star 10-12 godina za tehnički i neće da ga prodaju, zbog krize i cele ove situacije – kaže nač sagovornik.
Ford 6.500 na 8.500 evra
Koliko su polovnjaci poskupeli za kratko vreme najbolje se vidi prilikom prodaje ili kupovine određenog modela. Pravilo da godište određuje cenu na našem tržištu više ne važi, već prema novom trendu i polovnjak star 12 godina sada vredi više nego pre tri godine.
– Ja sam pre tri godine kupio Ford kugu 2010. godište i tada ce cena kretala oko 6.500 do 7.000 evra. Danas taj model, isto godište nema ispod 8.500 evra – kaže nam jedan građanin koji pomno prati cene na tržištu.
Ovo nažalost nije jedini primer koji jasno pokazuje da koliko je cena polovnjaka skočila. Čak i oni koji su kupili nov automobil, i nakon nekoliko godina korišćenja mogli bi za njega ponovo dobiti istu sumu, ali u dobitku su samo ako im drugi automobil ne treba. Ukoliko ipak žele da da ponovo kupe neki drugi četvorotočkaš, čeka ih dupla nevolja.
– Pre tri godine kupio sam nov automobil i sada sam ga prodao po istoj ceni, iako on više nije nov i korišćen je nekoliko godina. Iskreno to me je oduševilo. Međutim, kad sam krenuo da tražim neki drugi model ja sam ostao u šoku. Ponuda je manja a sve marke su skuplje, prosto da ne znam šta da kupim – kaže nam jedan Beograđanin.
Automobila na Auto placu manje za 50 odsto
Tokom pandemije korona virusu javili su se prvi problemi u proizvodnji novih automobila. Kako je i uvoz i izvoz bio ograničen, pojedini delovi u ovoj industriji su kasnili ili se nisu uopšte isporučivali, što je sve usporilo isporuku gotovih automobila. Kako je novih na tržištu bilo sve manje, sve veća tražnja bila je za polovnjacima.
Naš sagovornik, vlasnik jedne Auto kuće u Beogradu kaže da je posle korone potražnja za polovnim automobilima bila neviđena, i da se tada sve sa placa “očistilo”. Međutim, poslednjih meseci, od početka krize, tvrdi da je situacija potpuno drugačija.
– Poslednjih pola godine oseća se žestoko kriza i na ovom polju. Dosta se manje kupuje. Kod nas na placu prodaja je smanjena na pola. Ljudi se očigledno teže odlučuju na ovaj izdatak kod nas, ali i ništa bolja situacija nije ni u inostranstvu – kaže naš sagovornik.
Cene neće skoro “dole”
Imajući u vidu okolnosti pod kojima je formirana nova cena polovnjaka, prognoze stručnjaka nisu optimistična za period koji dolazi. Rat u Ukrajini nije okončan a inflacija u svetu i dalje divlja, tako da nema pokazatelja da će na ovom polju cene stati. Još kada se na ovo doda i manjak polovnjaka na tržištu odakle dolaze, mišljenje direktnih prodavaca je da pojeftinjenja uskoro biti neće.
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.