Popravke ova 4 dela koštaju kao nov automobil! Majstor se ne isplati: Ako ovo otkaže, bolje odmah gledajte oglase

Biznis Vesti

Evo koje su popravke na automobilu najskuplje

Anica Jelovac

Iako redovno održavanje automobila tokom njegovog životnog veka obezbeđuje vlasniku miran san, popravke nekih delova, posebno onih koji su zamišljeni kao potrošni materijal ili materijal, vremenom niko ne može da izbegne. I ne morate, jer je to sasvim normalan deo života putničkog automobila: njegova vrednost sa godinama neminovno opada, a troškovi popravke rastu.

.

Foto: Bilanol / shutterstock

.

Kod automobila starih deset i više godina, koja i dalje čine prosek na hrvatskim cestama, dovoljan je i jedan teži kvar ili teška saobraćajna nesreća da dovede u pitanje smisao da se vozilo i dalje drži u vlasništvu. Da ne govorimo o onom starom i poznatom, po kome nesreća nikad ne dolazi sama.Iako redovno održavanje automobila tokom njegovog životnog veka obezbeđuje vlasniku miran san, popravke nekih delova, posebno onih koji su zamišljeni kao potrošni materijal ili materijal, vremenom niko ne može da izbegne. I ne morate, jer je to sasvim normalan deo života putničkog automobila: njegova vrednost sa godinama neminovno opada, a troškovi popravke rastu.

Blic preporučuje

Kod vozila starih deset i više godina, koja i dalje čine prosek na hrvatskim cestama, dovoljan je i jedan teži kvar ili teška saobraćajna nesreća da dovede u pitanje smisao da se vozilo i dalje drži u vlasništvu. Da ne govorimo o onom starom i poznatom, po kome nesreća nikad ne dolazi sama.

Zbog svega ovoga, naravno, nije izuzetno važno samo redovno održavati automobil, već i biti oprezan pri kupovini polovnih automobila.

.

Foto: Prapat Aowsakorn / shutterstock

.

Budite pažljivi prilikom kupovine

Pri tome, obratite pažnju na ono što je važno, a ne samo na prvi utisak, o pristojnom vlasniku i pravilno popunjenoj servisnoj knjižici. Jer čak i kod vozila koja imaju nedostatke, to ne mora da znači da je prodavac svesno želeo da vas obmane: on možda nije ni znao za neke nedostatke i potencijalne probleme.

Među ovakvim kvarovima, oštećenjima i drugim problemima kod kojih je upitna isplativost popravke, postoji niz raznih primera, pa ćemo ovde navesti samo neke od njih.

Automatski menjač

Jedna od prvih stvari koja pada na pamet kada se govori o skupim popravkama svakako su menjači, posebno automatski, bez obzira da li se radilo o klasičnom, CVT ili DSG agregatu. S obzirom na to da, ako želite da traju, morate pažljivo da ih tretirate i redovno održavate, pri kupovini polovnih automobila mnogi će radije izabrati običan ručni menjač nego rizikovati da na teži način saznaju za nekoliko meseci da Bivši vlasnik nije njihov, kako se to kaže, obrađen na način dobrog gospodara, savjetuje HAK.

Serviseri, izuzecima, znaju da ih otpišu kao nepopravljive i kada to možda nije pravo stanje, upućujući nesrećnog vlasnika da ih zameni novim sklopom. A to se onda meri iznosima koji često prelaze 6,7 hiljada evra.

Airbag

Bez obzira na to, naišli ste na problem zamene vazdušnog jastuka kao rezultat sopstvene nesreće, ili ste možda našli inače sasvim pristojan model na svom radaru kada kupujete polovni koji „samo“ treba da zameni vazdušni jastuk ili dva, razmislite vreme je da se oglasi alarm. Nema rezervnih delova, a po pravilu, pored samog jastuka, potrebno je promeniti i niz drugih elemenata, od instrument table, u celini ili delimično, do senzora i elektronike samog sistema. Cene su izuzetno visoke.

Oštećen okvir

Jako nagnječena karoserija i karoserija kao rezultat ozbiljnog sudara kod starijih automobila često znače potpunu štetu i potpuni otpis vozila. Čak i ako se ispostavi da je moguće vratiti savijeni okvir u prvobitni oblik, njegova struktura, a samim tim i dalja sposobnost apsorpcije sila je ozbiljno oštećena i takav automobil se više ne može smatrati bezbednim.

Sve ovo, naravno, dolazi do izražaja posebno kod starijih vozila, gde su elementi karoserije i šasije takođe verovatno nagrizani korozijom. O iznosima ne treba govoriti, takve automobile je u svakom slučaju mudrije izbegavati, pogotovo ako ne poznajete kompletnu istoriju konkretnog vozila.

.

Foto: K-FK / shutterstock

.

Motor

Krajnja noćna mora svakog vlasnika polovnog automobila sa više kilometara svakako je ozbiljan kvar motora, koji može nastati iz više razloga, poput pucanja ili preskakanja kaiša. U najgorem slučaju, klip udari u ventil i savije se ili potpuno pukne i ozbiljno ošteti glavu motora. Uobičajena procedura ovde je obično temeljna popravka svih oštećenih delova, ali se i u ovom slučaju šteta obično računa od hiljada evra pa naviše… U svakom slučaju, toliko da ispadne jeftinije pogledati za ceo motor za zamenu.

Još jedan deo automobila od čijeg pomena se jeze vlasnici polovnih vozila, posebno novouvezenih. Mnogi od njih prije ili kasnije moraju zamijeniti komplet kvačila (što samo po sebi iziskuje velike troškove, od nekoliko stotina do nekoliko tisuća kuna), a pored toga, barem kod modela opremljenih njime, u većini slučajeva potrebno je promeniti i dvomasni zamajac.

Zajedno sa troškovima zamene kvačila, sve to može koštati više od 1.300 evra i time ponovo ulazimo u sferu upitne isplativosti čitavog postupka. Mera za gašenje požara je ugradnja zamenskog krutog zamajca, koji je nešto jeftiniji, ali nije jeftin, a mnogi mehaničari ga ne preporučuju.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com