NOVI SAD –
U Srbiji posluje oko 250 franšiznih brendova koji zapošljavaju više od 30 hiljada radnika i imaju približno 4 i po hiljade prodajnih mesta. Kako bi pomogli preduzetnicima koji žele da se bave tim oblikom poslovanja, nedavno je osnovana Srpska franšizna asocijacija, koja je dogovorila saradnju sa Privrednom komorom Srbije.
Memorandum o saradnji Privredne komore Srbije i Srpske franšizne asocijacije potpisan je radi podrške razvoju franšizne zajednice privrednika Srbije. Direktor sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju u komori Srbije Mihailo Vesović naveo je da su franšizni brendovi uglavnom zastupljeni u sektoru usluga i trgovini, dok je veliki napredak primećen u edukaciji dece. Smatra da će primenom Memoranduma o saradnji biti stvoreno više prostora za mlade preduzetnike da prihvate koncept franšiznog poslovanja.
Predsednica Upravnog odbora Srpske franšizne asocijacije Tatjana Petković izjavila je da će asocijacija raditi na dodatnoj sertifikaciji i promociji franšiznog načina poslovanja.
Edukacija i informisanje o franšiznom poslovanju nedostaje na našem tržištu, što je ujedno i povod za osnivanje udruženja, kaže član Upravnog odbora Srpske franšizne asocijacije Nemanja Nikodijević, koji je i nosilac master licence DepilConcept.
Praksa je pokazala da je za ulazak u preduzetništvo, kupovina franšize sigurniji način započinjanja sopstvenog posla, jer ulazak u preduzetništvo na ovaj način nudi prenos već oprobanog, profitno dokazanog sistema poslovanja, znanje, iskustvo i veštine. Potvrda tome jeste da taj vid poslovanja u svetu generiše oko 5,8 odsto globalnog BDP-a, kao i da je na evropskom nivou utvrđeno postojanje više od 40 hiljada franšiza. Statistika procenjuje da se svakih osam minuta negde u svetu otvori nova franšiza. Čak polovina tržišne privrede u SAD zasniva se na ovakvom poslovanju, i to u preko 160 sektora industrije.