Poznati brendovi varali su nas na ova dva sramna načina! Čips lakši, čokolada promenila ukus: Da li se sad nešto menja?

Biznis Moj novčanik

Poznati brendovi varali su nas na ova dva sramna načina! Čips lakši, čokolada promenila uku

Blic

U poslednjih nekoliko godina, izgleda da su prehrambene kompanije igrale neke ozbiljne umne igre sa nama.

.

Foto: Ashley Grise / shutterstock

.

Kada nešto što ste oduvek uživali da jedete odjednom počne da ima malo drugačiji ukus ili vam se veličina porcije učini manjom, postoji prilično velika šansa da vaše iskustvo nije bilo anomalija.

Kako su prehrambene kompanije videle da su njihovi troškovi značajno porasli u poslednjih nekoliko godina, mnoge su koristile dve podmukle strategije, nazvane šrinklfacija (smanjenje) i skimpflacija, kako bi izbegle da moraju da podižu cene svoje robe.

Smanjenje se dešava kada je nešto smanjeno u veličini ili zapremini, ali cena ostaje ista — ili, u nekim slučajevima, čak i raste. Skimpflation se odnosi na suptilnije promene kao što je, na primer, zamena jeftinijih sastojaka radi smanjenja troškova.

Obe taktike su izazvale gnev potrošača širom društvenih mreža koji se, razumljivo, osećaju kao da su prevareni. Ipak, kada kompanije jednostavno prenose povećanje cena na potrošače, takođe nema manjka reakcije – samo pitajte McDonald’s.

Sve do nedavno, kompanije su se izvlačile tako što su ljutim kupcima davale tihi tretman ili su davale neke pažljivo sročene izjave u pokušaju da se vrate u njihovu milost. Njihove izjave bi često glasile nešto poput: Čujemo vašu frustraciju, ali hajde, sažalite se i na nas. Oh, i usput, nismo podigli cene onoliko koliko svi tvrde, tako da nismo loši momci.

Zatim, nakon što su kompanije kao što su McDonald’s, Vendi’s i Burger King počele da vide svoj pad prihoda, predstavile su menije sa vrednošću i promocije i, u nekim slučajevima, obećale da će biti razboritije u pogledu podizanja cena.

Ipak, kompanije su naizgled ostale bez odgovora na pritužbe. To konačno počinje da se menja.

Nakon što su obožavatelji kultne torte Berri Chantilli torte Vhole Foods-a izašli na društvene mreže kako bi se izjašnjavali o promenama sastojaka, lanac prehrambenih proizvoda u vlasništvu Amazona imao je obično brz odgovor, obaveštavajući kupce da će se torta uskoro vratiti na originalni recept.

To nije sve

PepsiCo, vlasnik čipsa Lai’s, Doritos, Tostitos i Ruffles, najavio je da će staviti još čipsa u neke kese koje su misteriozno postale svetlije. Portparol PepsiCo-a rekao je da će Tostitos i Ruffles „bonus” kese sadržati 20% više čipsa po istoj ceni kao standardne kese. Kompanija takođe dodaje dve dodatne male kese za čips svom paketu od 18 kesa, rekao je portparol.

Vreme promena PepsiCo-a je, na prvi pogled, neobično. Klijenti kompanije već godinama se žale na smanjenje.

Verovatno je da su profitne marže na grickalicama dovoljno visoke da je dodavanje nekoliko dodatnih čipsa „relativno niska cena za njih“, rekao je Kris Hajdok, profesor marketinga na Freeman School of Business Univerziteta Tulane. To je posebno tačno jer su mnogi njihovi sopstveni ulazni troškovi pali nakon skoka tokom pandemije. Ali ovaj potez je, ipak, „njihov način da kupcima daju veću vrednost“.

Naravno, PepsiCo je mogao da uradi ono što su mnogi trgovci počeli da rade: da smanje cene. Ali to brzo može postati situacija „Ako mišu date kolačić“, u kojoj će potrošači početi da očekuju više popusta i više promocija, rekao je Hidock za CNN.

Taj potez PepsiCo-a će verovatno navesti i druge proizvođače grickalica da slede taj primer, rekao je Robert Moskov, analitičar u TD Coven, za Meiersohn. Tako da bi dani smanjenja, barem kada je hrana u pitanju, mogli biti odbrojani.

Ali ne računajte da će se igre s našim mogzgovima u ​​potpunosti završiti.

„Očekivao bih da (prehrambene kompanije) promene svoju strategiju i pronađu drugu igru uma za koju ljudi možda još ne traže“, rekao je Hidock.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com