- Ksenija Vlahović
Nakon što je sud u Diseldorfu presudio u korist Centra za zaštitu potrošača u sporu protiv Aldi Suda, ovaj trgovinski lanac će ubuduće morati da akcijske ponude označava drugačije nego do sada.
Naime, iznos popusta na neki artikal mora se odnositi na najnižu cenu u poslednjih 30 dana, a ne na poslednju akcijsku cenu.
Blic preporučuje
Sud u Diseldorfu doneo je ovu odluku u skladu sa nedavno objavljenom presudom Evropskog suda pravde (ECJ).
– Potrošači se najlakše zbunjuju kada je u pitanju oglašavanje cena. Zato akcija mora biti jasna i nedvosmislena – rekao je predsedavajući sudija 8. veća za trgovinska pitanja, Vilko Zajfert.
To znači da Aldi gubi pravni spor protiv Centra za savetovanje potrošača Baden-Virtemberga, koji je tužio ovaj trgovinski lanac. U slučaju ponavljanja prekršaja postoji mogućnost novčane kazne do 250.000 evra. Presuda još nije pravosnažna.
Tužbi je prethodio slučaj u kojem je reklamiranje cena, između ostalog, nudilo banane po ceni od 1,29 evra uz navedeni popust od 23 odsto. Trgovinski lanac je sitnim slovima naveo najnižu cenu u poslednjih 30 dana – takođe 1,29 evra. Međutim, iznos popusta bio je baziran na poslednjoj prodajnoj ceni od 1,69 evra.
Centar za savetovanje potrošača Baden-Virtemberga tvrdio je da takav popust podiže cenu.
Potrošači su bili dovedeni u zabludu, jer su banane tri nedelje ranije koštale upravo toliko. Takođe je bilo kritika na račun sniženja ananasa, koje su u diskontu označili kao “vrhunac akcije popusta”, iako se voće nekoliko nedelja ranije prodavalo po nižoj ceni.
Inače, Aldi je najpopularniji trgovinski lanac prehrambenih proizvoda u Nemačkoj.