To je rečeno danas u Privrednoj komori Srbije na konferenciji “Žene u srpskoj industriji hrane” organizovanoj u cilju promocije projekta WEXPORT FOOD i podrške ženskog preduzetništva u Srbiji.
Ispred USAID CATALYZE Program za podsticanje rasta i razvoja malih i srednjih preduzeća (MSP) Dragana Bukvički je objasnila da je program “Žene u izvozu hrane” (WEXPORT FOOD) pokrenut sa ciljem da podrži 11 ženskih kompanija u prehrambenoj industriji iz zemalja Zapadnog Balkana, čiji će se selektovani proizvodi naći na elektronskim platformama za prodaju hrane u SAD, poput Amazona i Valmarta.
Navela je da program sprovodi Filly Foods LtD, kompanija specijalizovana za prodaju etno, visoko-kvalitetne i premijum hrane sa sedištem u Vašingtonu, a u saradnji sa konsultantskom agencijom Digital Drive iz Beograda.
Prema njenim rečima aktivnost se realizuje uz podršku regionalnog CATALYZE Programa za podsticanje rasta i razvoja malih i srednjih preduzeća (MSP), uz finansijska sredstva Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).
Tokom današnje konferencije učesnice su imale priliku da čuju isustva uspešnih žena u industriji hrane, saznaju više o trenutnim vidovima podrške od strane državnih organa ili donatorskih organizacija u zemlji, ali i učestvuju u diskusiji o načinima i mogućnostima za kreiranje novih vidova podrške za unapređenje konkurentnosti ženskih biznisa u industriji hrane.
Pomoćnik direktora Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredna komora Srbije Bojan Stanić rekao je da se žensko preduzetništvo u Srbiji iz dana u dan sve više razvija i da je potrebno uvoditi nove mere kako bi se pružila dodatna podrška preduzetnicama u zemlji.
“Trećinu registrovanih preduzetnika u Srbiji čine žene, dok među osnivačima i zakonskim zastupnicima privrednih društava četvrtinu čine žene”, rekao je on.
Pomoćnica ministra za mala i srednja preduzeća i preduzetništvo, Ministarstva privrede Katarina Obradović Jovanović rekla je da su glavni problemi sa kojima se suočavaju žene preduzetnice u Srbiji nedostatak radne snage, nabavka sirovina, nedovoljno profitabilne grane industrije za koje se žene odlučuju, kao i zahtevne administrativne procedure.
Ocenila je da je da je žensko preduzetništvo specifično, te da je u okviru petogodišnje Strategije predzetništva predviđena podrška ovom sektoru, kao i ženama preduzetnicama koje su pordilje.
Preduzetnica Ksenija Albunović, direktorka kompanije Granum, rekla je da se njena firma bavi proizvodnjom zdrave hrane i istakla da je povezivanje sa drugim tržištima od presudnog značaja za razvoj ženskog preduzetništva u zemlji.
“Ovaj projekat konkretno povezaće nas sa američkim tržištem i krenućemo za početak sa onlajn prodajom”, rekla je Albunović.