субота, 20.04.2024, 13:03 -> 13:58
Извор: РТС
Аутопревозници и шпедитери из Србије и Републике Српске одржали су протестну вожњу од Лознице до Малог Зворника, због затварања граничног прелаза “Мали Зворник-Каракај” за возила тежа од пет тона. Од 8. априла теретна возила се упућују на граничне прелазе у Љубовији и Рачи, јер мост преко Дрине који повезује Мали Зворник и Зворник захтева реконструкцију.
Од надлежних органа Србије и Републике Српске аутопревозници траже да за теретни саобраћај отворе гранични прелаз Трбушница-Шепак у Лозници, који већ 15 година функционише искључиво за путнички саобраћај.
Прелаз “Мали Зворник-Каракај” затворен је 8. априла, а мост између Малог Зворника и Зворника, који је функционисао за теретни саобраћај, захтева потпуну реконструкцију због великих оштећења. Аутопревозници кажу да се од тада суочавају са низом проблема јер су трошкови њиховог пословања сада вишеструко увећани, што доводи у питање њихов рад.
Тврде да су сада принуђени да путују на десетине километара даље до граничних прелаза у Љубовији, Рачи и у Бадовинцима који, како кажу, нису адекватно прилагођени њиховим потребама и да често тамо чекају и дуже од 24 сата.
Шпедитери такође кажу да сада због преусмеравања саобраћаја и они имају проблем, јер је њихов посао доведен у питање и принуђени су да отпуштају раднике, јер не знају до када ће ова ситуација трајати.
“Што се тиче граничног прелаза Љубовија, горе терминал постоји за десетак до двадесет камиона, значи остали камиони кад дођу сви су на путу према Црној Гори, према Ужицу, а многи раде од 7 до 15 часова. И замислите да дође камион, до два сата не може да се обради предмет, он мора чекати сутрадан“, каже аутопревозник Зоран Васиљевић.
Власник превозничке фирме из Лознице Владимир Максимовић каже да је обављање транспорта знатно отежано и скупље, јер је сада за обављање истог посла потребно прећи до 100 километара у једном смеру.
“Много нас забрињава ово што се дешава, јер доста породица живи од тог превоза, плаћамо уредно порезе, све на време платимо и имамо велике проблеме, а морамо да извадимо из џепа да платимо и социјално, и пензионо, и амортизере камиона“, наводи аутопревозник Драган Сладаковић.
Шта кажу надлежни
У Министарству унутрашњих послова за РТС кажу да су упознати са проблемом аутопревозника и шпедитера и да се питање отварања граничног прелаза Трбушнице за теретни саобраћај не може решити једностраном одлуком органа Републике Србије.
Додају да Управа саобраћајне полиције предузима мере из своје надлежности како би се то питање решило у сарадњи са надлежним органима Босне и Херцеговине.
У Путевима Србије кажу да је у току израда пројектне документације за реконструкцију моста који повезује Мали Зворник и Зворник, али да још увек није познат датум почетка радова, као ни завршетак.
Аутопревозници на другој страни кажу да ће, уколико не добију одговарајућа решења у наредних неколико дана, радикализовати своје протесте.