Prvi april takođe nudi odlične prilike za mala preduzeća da pokrenu zabavne i bezbrižne
Blic preporučuje
kampanje koje povezuju sa svojom publikom. Deljenje šale je moćnije sredstvo za brže otkrivanje i izgradnju odnosa od direktnih marketinških kampanja.
Kako su veliki brendovi prihvatili 1. april?
Prvi april je zaokupio maštu marketinških timova širom sveta. U Sjedinjenim Državama, neki od najvećih brendova su se nedavno šalili sa svojom publikom, uključujući Teslu, Google i Burger King.
1. Google Tulip
Google je 2019. godine lansirao proizvod zasnovan na mašinskom učenju koji omogućava korisnicima da komuniciraju sa biljkama. Zajedno sa veb-stranicom i tzv. landing stranicom, kampanja je naširoko podeljena na društvenim mrežama i izazvala je mnogo pozitivnih povratnih informacija od javnosti.
2. Teslaquila
Osnivač Tesle Ilon Mask zna kako da generiše naslove. Godine 2018. iskoristio je 1. april da objavi svoju fotografiju na kojoj drži flašu „Teslaquila“, lažne marke tekile. Tvit je postao viralan i imao je veliku medijsku pokrivenost, što je pomoglo da se poveća svest o Teslinom brendu.
Priča se ovde ne završava. Od tada je Mask pokušao da patentira ime i lansira pravi proizvod tekile. Rezultat je Tesla tekila. Kako se ispostavilo, ime Teslaquila nije u skladu sa industrijskim propisima.
3. Burger King’s Chocolate Whopper
U 2018. Burger King je najavio lansiranje „Chocolate Whopper“. U pitanju je čokoladna pljeskavica koja je sadržala sirup od malina, kolutove bele čokolade, kandirane pomorandže i glazuru od vanile na lepinji. U početku samo kao šala, kampanja je izazvala mnogo buke na društvenim mrežama i povećala svest o brendu Burger Kinga.
U 2021. godini, kompanija je svoju ideju predstavila ozbiljno, lansirajući Chocolate Whopper na nekim od svojih azijskih tržišta. Pošto je proizvod lansiran 1. aprila, kupci su ga u početku shvatili kao šalu. Ali pljeskavica ograničenog izdanja ušla je na meni.
Kako mala preduzeća mogu da ponove uspeh prvog aprila?
Prvoaprilske marketinške kampanje imaju veliki potencijal za brendove. Ključ za pokretanje uspešne prvoaprilske marketinške ponude je da je uskladite sa svojom publikom, ličnošću brenda i njegovim porukama, piše Entrepreneur.
Istraživanja pokazuju da su prvoaprilske šale posebno popularne među mlađim potrošačima. Takođe imaju tendenciju da ih bolje primaju muškarci nego žene. Osim toga, prvoaprilske kampanje ne bi trebalo da obmanjuju kupce.
Kako manja preduzeća mogu da pređu ovu tanku liniju kako bi povećala svest bez obmane kupaca? Evo tri ideje koje svako preduzeće može da isproba:
Napravite „lažni“ ili ograničeni proizvod
Razmislite o proizvodu koji je dovoljno blizak stvarnim proizvodima vaše kompanije da bi bio realističan, ali dovoljno neobičan da vaša publika progovori.
Na primer, 2019. T-Mobile je lansirao „pametni telefon“. Proizvod je izgledao kao cipela koju potrošači mogu da koriste kao pametni telefon. Ova kampanja je izazvala buku na društvenim mrežama, što je rezultiralo deljenjem i komentarima. Druga opcija je oglašavanje proizvoda koji je dostupan samo jedan dan.
Stavite humor u srce svoje kampanje
Prvi april je samo za humor i šale. Mala preduzeća to mogu da iskoriste tako što će da kreiraju smešan video ili mim koji prikazuje njihov brend na bezbrižan način. Ovo je odlična prilika da se izdvojite i stvorite uspomene.
Netflix je to postigao 2016. godine objavljivanjem „dokumentarnog serijala“ pod nazivom John Stamos: A Human, Being. U seriji je jednostavno prikazan glumac kako jede raznu hranu. To je izazvalo buku na mrežama.
Pokrenite takmičenje
Zamolite svoju publiku da podeli svoje najbolje priče o šalama ili napravite smešan video u vezi sa vašim brendom. Uz pravu nagradu, ova vrsta takmičenja može zaista da podstakne angažovanje. Snapchat je prednjačio 2018. godine tako što je organizovao prvoaprilski „Prank Challenge“, koji je pozvao korisnike da podele svoje najbolje video šale. Pobednik je dobio nagradu od 50.000 dolara, a kampanja je izazvala značajno angažovanje.
Marketinške taktike za 1. april
Kao i svaka druga marketinška kampanja, prvoaprilska kampanja mora da bude dobro isplanirana i osmišljena da bi se postigli željeni rezultati. Iako ovo može da bude vreme za isprobavanje novih marketinških taktika, brendovi takođe mogu da izaberu da se oslone na taktike i kanale koje već preferiraju. Postoji nekoliko najefikasnijih taktika za brendove u 2023.
Marketing na društvenim mrežama: Marketing kanali na društvenim mrežama su idealni za dopiranje do šire publike 1. aprila. Zabavan i zanimljiv post sa slikama i video-zapisima može brzo da postane viralan. Koristite hashtagove i sadržaj za deljenje da povećate doseg svoje objave.
Marketing putem e-pošte: Duhovita e-poruka koja jedinstveno ističe vaš brend je još jedan odličan način da angažujete publiku. Personalizujte svoju e-poštu i uskladite je sa interesovanjima vaše publike da biste povećali učestalost klikova.
Influenser marketing: Identifikujte influensere u svojoj niši koji imaju veliki broj pratilaca i smisao za humor i pristupite im za saradnju. Dobijate povećanjem vidljivosti i kredibiliteta vašeg brenda.
Gerila marketing: Ako je ličnost vašeg brenda kreativna i nekonvencionalna, gerilske marketinške taktike poput fleš moba, uličnog performansa ili kreativne instalacije navešće ljude da pričaju.
Plasman proizvoda: Udružite se sa popularnom TV emisijom, filmom ili video igricom i napravite duhovit plasman proizvoda, čak i ako je to samo na jedan dan. Povećaćete vidljivost i kredibilitet svog brenda među ciljnom publikom.
Budite inspirisani stvarnim životom.
U nekim slučajevima, život piše najbolje priče i ne morate da putujete daleko da biste pronašli inspiraciju za prvoaprilski marketing vaše kompanije.
(Izvor: BIZLife)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini više od 100.000 ljudi. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.