Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS) već tradicionalno su organizovale učešće naših kompanija na najvećem Međunarodnom sajmu prehrambene industrije ANUGA u Kelnu, a ove godine, na dva nacionalna štanda, predstavlja se čak 36 srpskih firmi.
ANUGA 2023 održava se od 7. do 11. oktobra, a kompanije iz Srbije svoju izvoznu ponudu predstavljaju u dve hale – jednoj za gotove proizvode i u drugoj za smrznute.
Blic preporučuje
– Na ovogodišnjem Sajmu prehrambene industrije Srbija se predstavlja sa rekordnim brojem izlagača na nacionalnim štandovima, a imajući u vidu kvalitet naše ponude, realno je očekivati veliki broj sastanaka i poslovnih kontakata, kao i dogovore za nove izvozne poslove – ističe Zorana Delić iz PKS.
Dodala je da je cilj ovogodišnjeg nastupa na sajmu promocija i povećanje izvoza srpske prehrambene industrije na tržištima pre svega Nemačke i cele Evropske unije, ali i upoznavanje sa svetskim trendovima i inovacijama u prehrambenoj industriji.
Kako je navedeno na sajtu PKS, Sajam pruža mogućnosti srpskim kompanijama da se upoznaju sa novim proizvodima i tehnologijama, pronađu nove poslovne prilike, upoznaju nove dobavljače za evropsko i druga inostrana tržišta, sagledaju svoju poziciju u odnosu na tržišnu utakmicu i konkurenciju
Manje šećera, manje veštačkih sastojaka, zamenska mesa i alternativni proteini, super hrana, bez glutena, korišćenje drevnih žitarica i više biljnih i prirodnih aroma samo su neki od trendova koji se predstavljaju na ovogodišnjem sajmu.
I ove godine poseban je fokus na košer proizvodima koja odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane čija potražnja je u porastu, kao i halal proizvodima koji su sve više traženi u Istočnoj i Zapadnoj Evropi, a to daje prednost srpskim kompanijama koje poseduju ove sertifikate kao dodatu vrednost njihovih proizvoda i veću mogućnost za plasman na različita tržišta.
Privatne robne marke postaju sve češće pouzdani partneri potrošačima, a cena i kvalitet često su ubedljivi argumenti koji kompanije koje rade privatne robne marke vode do uspeha, dodaje se. Robna marka (PL) predstavlja dobru mogućnost za kompanije da uđu u svetski vodeće supermarkete, hipermarkete, distributere i uvoznike. Svest o kvalitetu je takođe ključna tema na ANUGA 2023. Ovo takođe uključuje proizvode sa posebnom oznakom porekla ili zaštićenom geografskom oznakom.
(Izvor: eKapija)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.