Sad će i salama da nam “zuji”

U supermarketima sve češće možemo videti da su neki proizvodi zatvoreni u kutijama, tačnije da su “pod ključem” jer se često kradu.

Izvor: kurir,blic

Ilustracija: Shutterstock/pics five

Ilustracija: Shutterstock/pics five

Kako piše Kurir, u kutije koje na poklopcu imaju zujalice nekada su se zatvarale samo skupe kreme i kozmetički proizvodi. Danas se u njih zatvaraju čak i maslac, a velike zujalice oblepljuju se i preko tunjevina, žvaka, čokolade…

Kako se može videti na fotografiji koja se pojavila na Instagram stranici serbialive_beograd u jednom marketu u kutiju je stavljen i maslac koji inače košta oko 300 dinara.

“Puter zaključan da se ne bi krao”, navodi se u objavi uz fotografiju na kojoj se vidi pakovanje maslaca u kutiji dok je navodno autor fotografije na kutiju dodao i stiker katanca.

Ova objava je pokrenula lavinu komentara potrošača koji su ujedno prokomentarisali i cenu maslaca.

“Kradu kada mu je cena kao da jedeš biftek”, glasi jedan od komentara.

Ipak, Marko Dragić iz NOPS-a za Kurir je nedavno rekao da se veliki trgovinski lanci uvek ovako obezbeđuju stvari koje se kradu, a da se ta lista menja.

“Ranije su se krale skupocene kreme da bi se preprodavale, danas ljudi kradu čak i puter. Lista proizvoda koji se kradu u marketima je drugačija od one liste pre 10 godina, i ona će se menjati i ubuduće. Kako trgovci primete da se nešto više krade, oni to i obezbede”, rekao je on.

Prema njegovim rečima ovo je jedini način da se proizvođači zaštite od krađa.

“Kada potrošač nešto ukrade, postupak može da pokrene samo trgovac. Ako je iznos veći od 5.000 dinara može da podnese krivičnu prijavu i prijavi to policiji. Ukoliko je iznos manji onda može da se pozove policija ako je to primetio neko od zaposlenih”, kazao je.

“Takvo je naređenje”

Kako piše Blic, trgovci su definitivno u fokusu poslednjih meseci, što zbog inflacije i većih cena, što zbog akcije “Bolja cena”, ali i novih “trikova” kojima pribegavaju kako bi doskočili lopovima kojih ima sve više po radnjama. Neki objavljuju i slike lopova na ulazima u radnju, a neki imaju i modernije trikove.

Svaka kriza donese i nove cene i nove lopove, ali i načine krađe. I nema tu pravila, kradu i varaju i mladi i stari, neki pod majicu sakriju rakiju, neki čokoladu i sladoled, a sada bogami počeli da kradu i 200 grama salame. Ovo za Blic priča pedesetogodišnja Stojanka, koja će kako kaže, i u penziju iz trgovine.

Danas Stojanka već dvadeset i pet godina radi po marketima. Radila je i kod manjih gazda i po velikim lancima. Danas platu, kako kaže, pošteno zarađuje u jednom osrednjem lancu, ali dodaje i da nisu svi pošteni.

“Kradu ljudi, i oni što im je potreba i ono što nije. Da li iz besa, visokih cena, navike, pohlepe ili čega već, ne znam, ali moramo i mi trgovci i radnje da se dovijamo. Objavjlivali smo i slike lopova sa kamera i kačili ih na radnje, a sada smo krenuli i malo modernije”, smeje se Stojanka i nastavlja svoju priču.

“Duže od 25 godinama sam u trgovini, ali ovo što sada viđam nije baš bila praksa, ma nije. Počeli da kradu i delikates, i 100 grama čajne i 200, šunku, sir, sve što sečemo. Da li stave u džep ili kako već, ali kradu. I otud zujalica. Da, sada stavljamo i da zuji salama”, kaže Stojanka.

Svoju priču ispričala je i Milica, gospođa koja se sa ovom praksom susrela i u jednom veliko lancu.

“I ovog puta sam u jednom marketu u Beogradu otišla na delikates, kako bi sebi kupila suhomesnate proizvode. Ljubazna žena mi je isekla šta sam tražila, spakovala na papir kao i inače, ali me je onda iznenadio detalj. Na upakovano mesto (i to na unutrašnju stranu da se isprva ni ne vidi), zalepila je i takozvanu ‘zujalucu’, onu koja se nalazi u prodavnicama na skupljoj robi, kako bi se sprečile krađe”, kaže Milica.

Pitala sam je od kada stavljaju “zujalice” na suhomesnate proizvode, na šta mi je odgovorila od skoro, “takvo je naređenje”.

“Sada moramo da stavljamo. Imali smo ogromne gubitke”, kazala je ona. “I zaista, na pultu na kome se nalazi vaga za merenje, nalazi se i štos “zujalica” za lepljenje. Ja sam kupovala pršutu, pa ne znam da li samo na te “skuplje” suhomesnate proizvode imaju obavezu da ih stavljaju, ili pak na sve što seku na delikatesu”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com