Александар Шапић је рекао да нови начин наплате карата у јавном превозу почиње сутра, а данас ће и званично бити потписан ценовник.
Објаснио је да су набављене карте у папирној форми и да су обезбеђена продајна места која ће бити истакнута на сајту Града и ГСП-а.
“Снижена је месечна карта на 2.200. Ц зона која обухвата цео град сада је 3.300, а била је 3.500, у зону Б спадају све приградске општине, осим Гроцке, која се дели на пола. У новом систему су све упростили. Тачно се зна који део припада којој зони. Максимално је све упрошћено грађанима. Једноставније и простије од овога не постоји. Повратна порука која стигне је доказ који се показује Белом, који ће бити једино службено лице које проверава карте”, рекао је Шапић.
Подсетио је да је за викенд кренуло скидање валидатора које ће бити завршено за дан или два – до среде, а да ће улаз и излаз бити где год грађани пожеле.
Према његовим речима, сви који су уплатили карте могу да оду на продајна места и добију могућност да у папирној форми добију противвредност, а да ће месечне карте које су купљене важити и без чекирања на валидатор.
Градоначелник је подсетио да је донета одлука да се раскине уговор са Турцима. “Од тада је прошло месец и три дана. Читао сам како се све распада. Стари систем функционише 12 година. И ако неко мисли да може да се растури за три дана… Рекао сам да све креће 1. маја у реализацију и тако је и било”, додао је Шапић.
Градоначелник је указао да ће се још видети износ пенала за раскид уговора.
“Видећемо колико ће бити, 100.000 био им је приход годишње, па пута 10 месеци колико се пре раскида уговор, али видећемо колико је и град Београд оштећен. Секретар за јавни превоз поднео је оставку, он је фин и поштен човек, али број обртаја на који ради није ме задовољавао, радио је на војвођански број обртаја; кога нема, без њега се мора. Ја сам дошао овде да оставим нешто иза себе”, додао је Шапић.
Карте ће моћи да се купе код свих оператера
Рекао је и да ће карте моћи да се купе код свих оператера.
“То смо све средили. СМС поруке се шаљу у текстуалној форми А90 за А зону. Б90 за Б зону и Ц90 за Ц зону. Порука се шаље на број 9011, а уколико се купује временска карта, онда се шаље А90, дневна А1, недељна А7 или А30 за месечну”, објаснио је.
Што се тиче наплате СМС порукама, Шапић је рекао да 2,5 одсто иде оператерима, карта је, како каже, 50 динара плус проценат за оператере. Што се тиче дневне карте, цена остаје 120 динара за зону А, а за Ц 150 динара, рекао је Шапић и додао да ће казнена карта за шверцовање у превозу бити 5.000 динара, а да ће, ако се плати у року од седам дана, бити 2.500.
У почетку без контролора
Истакао је да контролора неће бити у почетку.
“Није поента да буду репресивни. Ја верујем да неће бити потребе за претераном репресијом. На почетку – већа толеранција”, додао је Шапић.
Истакао је да ће карте моћи да се купе СМС порукама. Како је рекао градоначелник, Бели ће контролисати све, неће бити избацивања, а месечне карте су јефтиније више него дупло, ноћни превоз до четири сата ујутро биће бесплатан.
Завршена су, како је навео, идејна решења, а јавност ће о свим променама бити обавештена у року од три-четири дана.
“Свуда ће се поставити инфо како може да се узме карта. И у аутобусима и на станицама, свуда. Смарт сити ГПС и комплетан систем праћења јавног превоза биће у року од два месеца. Ако то не буде функционисало, биће управници у аутобусима који ће пратити то док ГПС не заживи”, додао је он.
О повлашћеним категоријама
Шапић је објаснио да ће повлашћене категорије на продајним местима за сада моћи да купују карте уз папир којој категорији припадају.
“На продајним местима ће сви моћи да купе карте, чак и повлашћене категорије. Тамо донесу доказ да припадају одређеној категорији и тако купе. Постоје и продајна места на којима ће моћи у наредна два месеца да се купи само папир, док не буде готова апликација за нешто мање од два месеца”, рекао је он.
Указао је да очекује да ће у току лета и на киосцима, више од 250 оних који се налазе на најпрометнијим станицама, моћи да се купе папирне карте.
“Што се тиче људи старијих од 65 година, њих чека доживотна картица, до сада су сваке године морали на продајним местима да је изваде, та картица ће бити доживотна, а како би избегли стварање гужви ми смо у свим градским општинама обезбедили један део у шалтеру где ће старији од 65 година моћи да је изваде, на лицу места се фотографишу и добијају карту”, додао је Шапић и рекао да на тим локацијама то могу да ураде већ од сутра.
Комплетан систем праћења јавног превоза биће готов у року од месец дана
Нагласио је да ће комплетан систем праћења јавног превоза бити готов у року од месец дана.
“Нови систем јавног превоза зваће се Београд плус“, рекао је Шапић и додао да ће Град први пут после 12 година имати потпуну контролу над новцем и подацима у вези са јавним градским превозом.
Што се тиче запослених који су обављали послао контролора, њима је понуђено да постану београдски Бели и за сада је 130 особа то прихватило и изразило жељу за тим, као и да ће се за оне који немају четврти степен стручне спреме наћи место у систему.
Шапић је подсетио да и “БГ воз” улази у нови систем јавног превоза.
Бесплатни базени током летње сезоне
Када се ради о бесплатним отвореним базенима, они ће почети с радом почетком летње сезоне, рекао је градоначелник Београда.
“Крајем школске године, мислим од 15. јуна до 1. јула, у могућност уласка бесплатно на базене биће укључени спортски центри са базенима и сви Београђани од сутра, по општинама могу да подигну бесплатну карту за целу сезону. Родитељи ће за децу понети здравствену књижицу како би им извадили карту”, рекао је Шапић.
Шапић је рекао да се уводи и ношење прслука за све особе које су запослене у јавним предузећима или су ангажоване на јавним радовима.
“Расписана је још једна јавна набавка, да се докупе, али за сада има довољно прслука и сваки од њих има чичак на којем ће се закачити назив предузећа у којем је лице запослено”, додао је Шапић.