Шапић је на конференции за медије рекао да ће семафори радити радним данима у јутарњем шпицу од 7:00 до 10:00 и у поподвеном шпицу од 14:30 до 18:30 часова.
Шапић је навео да ће на семафорима бити само два светла – трептеће жуто, које ће значити пролаз кроз кружни ток по правилима саобраћаја и црвено, које ће заустављати саобраћај када се укључи и заправо мењати саобраћајца.
“Када трепти жуто, то значи да у том моменту имате право да се укључите у кружни ток, поштујући сва правила кружног тока као и до сада”, рекао је Шапић.
Навео је да ће пешаци на кружном току моћи да прелазе пешачке прелазе у тренуцима када је возилима црвено светло, док ће у моментима ван шпица важити класична правила пешачког прелаза.
Додао је ће град у наредних месец дана слично решење применити и на кружном току на Аутокоманди, док ће за такво решење за кружни ток на Славији Град размислити да консултује и странце који би пројектовали такво решење.
Семафори и на укрштању Владимира Поповића и Булевара Зорана Ђинђића
Шапић је рекао да ће семафори бити постављени и на кружном току код укрштања Улица Владимира Поповића и Булевара Зорана Ђинђића, мада не очекује да буду пуштени у рад у наредних годину и по дана, односно док се не заврши нови мост преко Саве.
Нагласио је да је кружни ток код Бранковог моста део ширег саобраћајног плана и да га не треба посматрати одвојено од тога и подсетио да је на Новом Београду пројектовано пет кружних токова, а од тога су завршена два.
Шапић је указао да је кружни ток безбедније решење од обичних раскрсница, јер возачи морају да успоре кад улазе у кружни ток.
Он је представио фотографије са решењима кружних токова у Европи који имају семафоре.
Градоначелник је најавио и пројекат са Градском чистоћом, према којем би се градиле нове нише за контејнере, чијом изградњом би се ослободила нова паркинг места у граду.
Према процени Шапића, тако би био ослобођен простор за нових више од 1.000 паркинг места у наредних годину дана.
Европски стандард у саобраћају за Београд
Он је истакао да се новим саобраћајним решењима у Београд уводе “европски стандарди” и да ће та решења, уз завршетак метроа, значајно смањити време које се проведе у колима у саобраћају.
На питање када ће бити завршен нови мост преко Саве, који ће заменити Стари савски мост, Шапић је најавио је да ће он бити завршен крајем 2026. или почетком 2027. године.
“Све ћу учинити, ако будем могао, да својим ауторитетом покушам да извођаче приморам да се држе тог договора, који каже да би крајем 2026. или почетком 2027. године мост требало да буде готов”, рекао је Шапић и додао да очекује да ће пре завршетка моста бити пуштен кружни ток који се на њега наставља.
Очекује да ће једна цев тунела у продужетку моста бити готова до тада и да ће бити почета изградња друге цеви.
“По нашим плановима, желимо да тунел пустимо годину и по дана након моста”, рекао је Шапић и навео да радови на тунелу почињу у новембру, али ће годину дана трајати измештање инсталација из булевара Деспота Стефана, па тамо саобраћај неће бити обустављан у том периоду.
На питање да прокоментарише наводе појединих иницијатива да ће се стари савски мост рушити без решења о уклањању, Шапић је одговорио да је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре дало дозволу за уклањање моста пре месец дана, као и да извођач радова на новом мосту ради све у складу са законом.
Подвожњаци испод кружног тока на Аутокоманди
Шапић је навео и да се размишља о изградњи подвожњака испод кружног тока на Аутокоманди, а на питање да ли се размишљало о подземним пролазима за пешаке испод кружног тока на Бранковом мосту, он је одговорио да су процене показале да за тиме нема потребе, али додајући да су процене показале да би на Славији подземни пролази за пешаке више значили.
Када је измештање београдске аутобуске станице у питању, рекао је да је то план који постоји по Генералном урбанистичком плану, од 2003. године и додао је да је он само дао свој допринос у убрзавању завршетка тог пројекта.
На питање шта мисли о иницијативама да неко од места у Београду понесу име убијеног ромског дечака Душана Јовановића, кога су убили неонацисти 1997. године, Шапић је одговорио да је срамота за град и друштво што се то убиство десило и навео да нема никакав проблем да се том дечаку ода пошта и да се нешто у Београду назове по њему.
“Потпуно сам сагласан да можемо да нађемо начин да том дечаку одамо пошту и да покажемо да су то ствари које не смеју у Београду никада да се дешавају”, закључио је градоначелник.