“Scan and go” ili samo “go”? Krađi nikad kraja – sada će se ipak čekati na kasi

Kupci su mogli da skeniraju robu, odlože je je u svoju korpu i plate preko aplikacije tako da uopšte nisu morali da priđu kasi na kraju kupovine.

Izvor: Jutarnji list

Ilustracija: Shutterstock/aslysun

Ilustracija: Shutterstock/aslysun

Možda se to činilo kao “prava tehnologija u pravo vreme”, kako je mobilnu aplikaciju Wegmans SCAN za kupovinu bez čekanja na kasi nazvao taj američki trgovački lanac, ali pokazalo se i da je kupce inspirirala na krađe, prenosi Jutarnji list.

Naime, kako je ovih dana saopštio prehrambeni maloprodajni lanac Vegmans, a preneo CNN, oni prekidaju prodaju uz pomoć te aplikacije, a po svemu sudeći su razlog tome krađe kojima nisu mogli da stanu na kraj.

Uveli su je 2019. godine, a kupci su mogli da skeniraju robu, odlože je u svoju torbu i plate preko aplikacije tako da uopšte nisu morali da priđu kasi na kraju kupovine nego su mogli samo da izađu napolje, otprilike kao u Amazonovim Go radnjama gde uopšte i nema kasa.

Kako kažu, suočeni sa gubicima, ugasili su aplikaciju dok ne smisle neko poboljšanje koje će “ispuniti potrebe kupaca i biznisa”. Iznos koji su izgubili, to jest koliko su kupci pokrali, nisu objavili.

Ima mnogo tipova krađa unutar sistema kupovine “scan-and-go”, piše CNN, uključujući i taj da ljudi namerno ne skeniraju artikle, ili skeniraju one jeftinije dok skuplje stave u korpu.

U jednom izveštaju iz 2018. godine, gde je analizirano 140 miliona “scan-and-go” transakcija u 13 velikih trgovačkih lanaca u SAD-u i Britaniji, pokazalo se da što kupci imaju više artikala u korpi, veća je šansa da nešto nisu skenirali. Za one s, recimo, 50 artikala je šansa da su barem jedan artikal uzeli bez skeniranja bila 60 odsto, a za one sa 100 artikala čak 86 odsto.

Vegmans prestaje s upotrebom svoje aplikacije ove nedelje.

Portal Techcrunch je objavio da je 2019. godine i Valmart suspendovao svoj “scan-and-go” program zbog krađa, a njihov bivši direktor je u intervjuu za Biznis Insajder rekao da je jedan kupac pokušao da napusti prodavncu s kolicima u kojima je bilo stotinjak artikala, a samo 40 ih je skenirao, pa su se u menadžmentu šalili da će taj sistem nazvati samo “go” (idi). U međuvremenu je Valmart ponovno lansirao aplikaciju, ali je poboljšao sistem nadzora.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com