Почињу сезонска снижења. Док је за многе то прилика да по нижим ценама дођу до жељене робе, за неке је то почетак беспотребних гужви и редова. Ипак, стручњаци наводе да попусти нису исти као на западу Европе. Сведоци смо да то ипак није баш у истој мери пракса као што је у иностранству, у смислу нивоа попуста. Овде су то попусти од 20, 30 негде и 50 одсто, док у иностранству то иде на око 80 одсто, рекао је за РТС Вељко Мијушковић са Економског факултета у Београду.
Од данас почињу сезонска снижења. Док многи у томе виде прилику да по нижим ценама дођу до жељене робе, за неке је 25. децембар почетак беспотребних гужви и трговачких злоупотреба.
Стручњаци кажу да смо далеко од попуста који са католичким божићем почињу у европским трговинама. Ипак, сматрају да и домаћи продавци полако почињу да усвајају западне праксе по питању различитих догађаја везаних за снижења током године.
“Сведоци смо да то ипак није баш у истој мери пракса као што је у иностранству, у смислу нивоа попуста. Овде су то попусти од 20, 30 негде и 50 одсто, док у иностранству то иде на око 80 одсто” рекао је за РТС доцент на Економском факултету у Београду Вељко Мијушковић.
Каже да постоје и обмане када трговци непосредно пре снижења подигну цене, тако да реалног попуста нема. Напомиње да потрошачи који сматрају да су доведени у заблуду треба да се обрате тржишној инспекцији односно потрошачким удружењима.
“Имамо добар Закон о заштити потрошача али је питање колико су потрошачи упућени. Мислим да се тај сегмент додатно разрађује, углавном у сегменту рекламација. Сегменти који морају да се унапређују су тачно информисање, поврат производа, да потрошачи могу да одустану од куповине”, навео је Мијушковић.
Напомиње да у време сезонског снижења промет у светским трговинама порасте за 50 до 60 одсто, као и да је у Србији тај проценат мањи, али да тачни подаци о томе не постоје.