Sprovedeno opsežno istraživanje: Da li poznate kompanije šalju lošije proizvode u siromašnije zemlje?

Biznis Vesti

Sprovedeno opsežno istraživanje: Da li poznate kompanije šalju lošije proizvode u siromašnije zemlje?

Ognjen Kovacevic

  • Ognjen Kovacevic

Organizacija ocenjuje zdravstvenu ispravnost proizvoda velikih kompanija indeksom koji obuhvata vrednost od jedan do pet bodova.

 Sprovedeno opsežno istraživanje: Da li poznate kompanije šalju lošije proizvode u siromašnije zemlje?

Foto: Petar Dimitrijević / Ringier

Sprovedeno opsežno istraživanje: Da li poznate kompanije šalju lošije proizvode u siromašnije zemlje?

Najbolja je ocena “petica”, najlošija “jedinica”, a proizvodi s ocenom većom od 3,5 bodova smatraju se zdravijim izborom, prema “Health Star Rating” indeksu razvijenom u Australiji i na Novom Zelandu.

Blic preporučuje

Proizvodi grupe od 30 kompanija u zemljama s niskim prihodima dobili su lošije ocene od onih koje prodaju u zemljama s visokim prihodima, utvrdio je ATNI.

U zemljama s niskim prihodima proizvodi multinacionalnih kompanija dobili su u proseku ocenu 1,8, a u zemljama s visokim dohotkom, gde je ujedno testirano više njihovih proizvoda, u proseku 2,3.

– Slika je vrlo jasna i pokazuje da te kompanije u najsiromašnijim zemljama sveta, gde su, inače sve aktivnije, ne prodaju zdrave proizvode – rekao je Mark Vajne, direktor istraživanja u ATNI-u u intervjuu za Rojters

Foto: Siniša Pašalić / Ringier

– To je poziv za uzbunu vladama tih zemalja da budu na oprezu – dodao je.

Pomenuta organizacija je ove godine prvi put odvojeno sastavljala indekse za zemlje s visokim i za one s niskim dohotkom.

Indeks je važan jer zamrznuta hrana igra sve značajniju ulogu u krizi gojaznosti koja danas zahvata ceo svet, upozorili su u ATNI-ju, ukazujući na podatak Svetske zdravstvene organizacije (WHO) da više od milijardu ljudi širom sveta živi s gojaznošću.

Svetska banka procenjuje da 70 posto gojaznih odnosno ljudi s prekomernom težinom živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom.

Obavezali smo se da ćemo povećati našu prodaju hrane bogatije hranjivim vrednostima i usmeravati ljude prema uravnoteženijoj ishrani – rekao je portparol Nestle-a za “Rojters” u poruci poslatoj e-poštom, dodajući da Nestle “obogaćuje” proizvode u zemljama u razvoju kako bi “neutralizovao” manjak hranjivih sastojaka.

Foto: Miomir jakovljević / Ringier

Portparol “Pepsi co” je odbio da prokomentariše. Prošle godine objavili su nove ciljeve koji predviđaju smanjenje udela natrijuma u čipsu i dodavanje sastojaka proizvodimaod žitarica.

Najnoviji izveštaj objavljen je nakon trogodišnje pauze.

(Izvor: Rojters, Poslovni.hr)

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com