петак, 28.07.2023, 12:50 -> 13:01
Извор: РТС
Процена штете коју су у Србији направиле суперћелијске олује још није завршена. Оно што је до сада познато је да су под налетом јаких падавина и олујног ветара уништени усеви, полупани аутомобили, оштећени путеви и куће. Зоран Ћирић из Удружења осигуравача Србије рекао је за РТС да сви који имају каско полису осигурања возила штету надокнађују од осигуравајућег друштва. Они без те полисе, додао је, треба да утврде власништво над земљиштем на којем се налазило стабло које је пало на њихов аутомобил. Уредница “Света осигурања” Весна Лапчић је истакла да се, када је реч о стаблима која су пала са приватних поседа, најчешће улази у приватне тужбе.
“Зеленило Београд” је имало више од 2.000 интервенција широм града због пада стабала и грана и том приликом је оштећен велики број аутомобила. Зоран Ћирић из Удружења осигуравача Србије рекао је за РТС да је број аутомобила и већи, пошто екипе “Зеленила” не покривају штету која је настала након пада стабала са приватних поседа.
“Право на накнаду штете има онај ко је заштитио своју имовину, причамо о аутомобилима. Дакле, онај ко је заштитио свој аутомобил каско полисом, он има право на накнаду штете од осигуравајућег друштва и треба што пре да се јави осигуравајућем друштву”, навео је Ћирић.
Уколико власник возила нема каско осигурање, Ћирић истиче да треба утврдити власништво над земљиштем на којем се налазило стабло које је пало.
“Ако је јавна површина, адреса је ‘Зеленило’. Ако је приватна површина, адреса је власник”, објаснио је Ћирић.
Навео је да је савет грађанима да сами обезбеде доказе, колико могу, и да ће фотографије бити сасвим довољне.
“Треба назвати полицију која треба да изађе на лице места и да сачињавањем службене белешке потврди да је штету на аутомобилу изазвала олуја, односно пад стабла”, додао је Ћирић.
“Службена белешка полиције није услов за наплату, али ће убрзати процедуру”
Напоменуо је да белешка полиције није услов за наплату осигурања, али да ће убрзати читаву процедуру и поновио да су фотографије довољне. Истакао је да штету процењују машински вештаци.
“Материјална штета се исплаћује у законском року од 45 дана. Ја само молим грађане да буду стрпљивији. Велики део Србије је погођен овом олујом. Није могуће да се ни процена штете уради у законском року, просто има толико аутомобила, а нема толико вештака у Србији”, навео је Ћирић.
Уредница “Света осигурања” Весна Лапчић рекла је да је најидеалније да власници аутомобила имају полису каско осигурања, а да у супротном морају да утврђују чије је дрво које је пало, а да често то буде дрво “Градског зеленила”.
“На сајту ‘Зеленила Београд’, а претпостављам да је тако и код других ‘Градских зеленила’, постоји јасно упутство где се каже да се позове њихова служба која мора да изађе на лице места. Идеална ситуација је да изађе полиција и начини записник. Битно је да служба ‘Зеленила’ такође фотографише. Грађани не смеју да померају гране нити било шта како су затекли свој аутомобил. Са тим записником они одлазе у ‘Градско зеленило’ и комисија даље врши процедуру”, навела је Лапчићева.
Додала је да најчешће предузећа која се брину о зеленилу имају своју полису осигурања од одговорности, па штету на крају надокнађују осигуравајућа друштва.
Весна Лапчић је објаснила да се, када је реч о стаблима која су пала са приватних поседа, најчешће улази у приватне тужбе.
Напоменула је да је потребно да су аутомобили били прописно паркирани и да, ако су били паркирани на зеленој површини, неће моћи да наплате штету од “Градског зеленила”.
Цео разговор са Зораном Ћирићем и Весном Лапчић погледајте у видео-снимку на почетку текста.