U avio prevozu minuti su jako važne. Tih nekoliko trenutaka ključno je za stizanje na let, ali i izbegavanje kašnjenja koja utiču na raspored avio prevoznika. Ušteđeno vreme čak bi moglo dovesti do velikih smanjenja njihovih troškova, piše CNBC.
Blic preporučuje
Veliki avioprevoznici uvode strategije za koje njihovi rukovodioci kažu da bi mogle dovesti do nižih troškova i učinkovitog poslovanja, čak i ako ušteda vremena na papiru izgleda zanemarljivo.
Neki od ovih alata testiraće se tokom, kako se očekuje, naporne praznične sezone, godinu dana nakon kraha zbog kojega su hiljade putnika zaglavile na aerodromima krajem 2022. Mnoga poboljšanja rade se iza kulisa.
American Airlines je tako prošle godine započeo s upotrebom nove tehnologije za dodelu izlaza za letove u Međunarodnoj vazdušnoj luci Dallas/Fort Worth, drugoj najprometnijoj vazdušnoj luci na svetu i najvećem američkom čvorištu.
Nove procedure, koje zamenjuju gotovo ručne dugotrajne procese, omogućile su avio-kompaniji8 da izbegne prelazak mnogih svojih aviona s istočne na zapadnu stranu prostrane vazdušne luke, štedeći prosečno dve minute po letu te ostvarujući oko 11 sati uštede dnevno.
Uvedena tehnologija pomogla je smanjiti vreme taksiranja za 20 posto te prepolovila promene izlaza i teškoće u rasporedu letova, tvrdi prevoznik.
Takozvani Smart Gating Program proširen je i na Međunarodnu zračnu luku Charlotte Douglas, Međunarodnu vazdušnu luku Miami, Nacionalnu vazdušnu luku Ronald Reagan Washington i nedavno, u maju, Međunarodnu vazdušnu luku Chicago O’Hare, rekao je David Seymour, COO American Airlinesa, dodajući da zrakoplovna kompanija razmatra uvođenje te tehnologije i u Phoenixu.
Tehnologija izlaza (gatinga) na drugim aerodromima cilja na izbegavanje zagušenja izlaza, što može dovesti do odlaganja letova.
Foto: shutterstock
U prvih osam meseci ove godine 76,4 posto američkih letova stiglo je unutar 15 minuta predviđenog vremena dolaska, za što Odjel za promet smatra da je dolazak na vreme. Taj učinak svrstava American na treće mesto među američkim prevoznicima prema pravovremenim dolascima, što je napredak u odnosu na peto mesto u istom periodu lani.
Kratko vreme taksiranja i druga poboljšanja mogu pomoći zavio – prevoznicima uštedeti gorivo, jedan od najvećih troškova. American je rekao da im novi program izlaza štedi 1,4 miliona galona goriva na godinu, što iznosi oko četiri miliona dolara na temelju njegove cene u glavnim američkim zračnim lukama ovoga meseca.
American nije jedini koji želi da skrati ukrcavanje na nekoliko minuta.
United Airlines je prošlog meseca uveo novu proceduru ukrcavanja za ekonomsku klasu, smeštajući putnike koji sede do prozora prve, zatim one u sredini, potom one do prolaza. United je rekao osoblju da bi takve promene mogle uštedeti do dve minute po letu.
Southwest Airlines je takođe ove godine eksperimentirao s načinima za ubrzanje ukrcavanja, pokušavajući sve, od boljih oznaka do muzike na vazdušnom mostu kako bi se putnici brže kretali. Već godinama Delta Air Linesove stjuardese i agenti na izlazu koriste digitalne poruke tokom ukrcavanja, sve do slanja upozorenja za probleme.
Niskotarifni prevoznik Frontier Airlines ima cilj ubrzati ukrcavanje i iskrcavanje stazama izvan vazdušnih mostova. Kompanija je počela koristiti stepenice izravno za ulazak i izlazak iz aviona, koristeći prednosti drugih vrata na Airbusovim avionima.
‘Ako se želite brže ukrcati u avion, koristite dvoje umesto jedna vrata’, kaže izvršni direktor Barry Biffle.
Avio-kompanija sa sedištem u Denveru u pregovorima je s nekoliko aerodroma kako bi povećala taj tip ukrcavanja, bez tradicionalnog vazdušnog mosta. Biffle je procenio da prevoznik može za dve godine za trećinu svojih letova koristiti stepenice za ukrcavanje i iskrcavanje.
Tako je moguće, dodaje, uštedeti čak 10 minuta, koliko je potrebno da se avion parkira, iskrca, ponovno napuni i poleti.
Robert Mann, koji je radio u nekoliko avio – kompanija i predsednik je konzultantske firme RW Mann & Co., rekao je da će kompanijama ušteđeno vreme biti ključno. Uvođenje tog rasporeda moglo bi značiti da ne bi morali planirati toliko vremena za let, rekao je.
‘Kada planirate kraće vreme leta, zapravo imate više dostupnih aviona’, rekao je.
Portparol American Airlinesa rekao je da bi, kako postaju učinkovitiji, u budućim rasporedima mogli izdvajati manje vremena za letove, povećavajući tako sposobnost dodavanja više njih.
(TPortal)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini više od 100.000 ljudi. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.