Upflation je novi bezobrazni trik trgovaca: “Nabudže” pakovanje brijača ili dezodorans i naplate skoro duplo

Biznis Moj novčanik

Znate li šta je upflation? Novi trik trgovaca

Proizvođači robe široke potrošnje postavljaju previsoke cene na proizvode za ličnu negu, kao što su dezodoransi i brijači, što je novi nepoželjan trend u maloprodaji poznat kao “upflation”.

.

Foto: chanonnat srisura / shutterstock

.

Za razliku od šrinkflacije, gde kompanije smanjuju veličinu i količinu artikala u pakovanjima, a drže cene “apflacija“ se opisuje se kao u pojava u kojoj kupci preplaćuju cenu za svakodnevne proizvode koji se stavljaju na tržište za svrhe koje su van robe poput namirnica, odnosno, koje su sekundarne.

Tako, kompanije sada prodaju ove proizvode u pakovanjima ili većim setovima i naglašavaju njihove posebne karakteristike, odnosno namene.

Na primer, Gillette prodaje brijač „Venus“, koji je, kako se navodi, “posebno dizajniran da pomogne u zaštiti ženske bikini zone od iritacije” košta do 15 dolara za pakovanje od četiri brijača, dok 10 dolara košta običan, tradicionalni brijač.

Matična kompanija brenda Proctor & Gamble, koja prodaje proizvode Secret, Old Spice i Dove, takođe naplaćuje 14 dolara po komadu za dezodorans “za celo telo“, što je otprilike dvostruko više od cene običnog dezodoransa.

Kompanije kao što su P&G, Unilever i Edgevell Personal Care plasiraju ove artikle na tržište u nadi da će nadoknaditi izgubljeni prihod jer su kupci – koji su siti porasta cena osnovnih sredstava – smanjili potrošnju za artikle kao što su žilet, šampon, deterdžent za veš i dezodoransi, prema Bloombergu.

Navodno, trgovci su prodali 20% manje žileta prošle godine u odnosu na 2019. Tokom istog perioda, prodaja dezodoransa je pala za 6,5%.

P&G takođe prodaje komplementarne artikle kao što su „piling za dlačice i kožu“ i „2-u-1 gel za čišćenje i brijanje“ — naplaćuje se čak 13 dolara za tubu.

Manscaped je reklamirao specijalnu opremu za negu muškaraca, uključujući lične trimere za prepone koje je uporedio sa četkicama za zube – uz napomenu da je „svima potrebna, a niko ne želi da je deli“.

Stručnjaci koje je intervjuisao Bloomberg kažu da je samo prva polovina tog marketinškog teksta istinita.

Unilever je sproveo istraživanje koje je pokazalo da je 15% Amerikanaca tražilo proizvod za celo telo zbog mirisa, dok je istraživanje linije Dove Men + Care zaključilo da bi 76% muškaraca probalo dezodorans za celo telo.

P&G je zabeležio veću prodaju od očekivane u svom odeljenju za negu – trend koji kompanija delimično pripisuje popularnosti svojih proizvoda za brijanje i uklanjanje dlačica.

Prema najnovijem izveštaju o indeksu potrošačkih cena, cena proizvoda za ličnu negu je porasla za 1,3% u maju na godišnjem nivou, ali je pala za 0,3% u odnosu na april.

Sredstva za kosu, zube, brijanje i razni proizvodi za ličnu negu bili su 2,3% skuplji u maju u odnosu na isti mesec prošle godine, ali 0,3% jeftiniji u odnosu na april, prema Zavodu za statistiku rada.

Inflacija za proizvode za ličnu negu je porasla tokom poslednje dve godine. U 2022. godini cene su porasle za 6,08%. Prošle godine su porasli za 7,58 odsto, pokazuju savezni podaci.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com