UPOZNAJTE ZILENIJALCE Odrasli su na internetu, nemaju troškove i trgovci se utrkuju za njihovu potrošnju

Moćna mikro-generacija je u usponu, a trgovci počinju da se bore za njene prihode.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

Foto: shutterstock

Nazvana “zilenijalci” ili “zenijalci”, ova grupa od otprilike 30 miliona potrošača samo u SAD uključuje sve one koji su rođeni između 1990. i 2000. – na samom pragu milenijuma i generacije Z. Ali ono što zilenijalce čini jedinstvenim od njihovih starijih i mlađih vršnjaka je njihova potrošačka moć, prema nedavnom izvještaju publikacije za finansijske usluge PYMNTS.

Blic preporučuje

PYMNTS procenjuje da oko trećine zilenijalaca, ili oko 11 miliona ljudi, i dalje živi sa članovima porodice. Američki biro za popis stanovništva procenjuje da je taj udeo još veći – nedavni podaci pokazuju da oko 48 odsto Amerikanaca između 18 i 29 godina živi sa roditeljima.

To znači da veliki deo mladih potrošača ne plaća stanarinu ili hipoteku. Dodajte to njihovom stalnom prihodu i činjenici da su odrasli na internetu, i zilenijalci postaju pametni kupci s puno raspoloživog novca.

I troše ga na luksuzne proizvode. Analitičari Morgan Stanleya nedavno su napisali da mladi potrošači koji žive sa svojim roditeljima pomažu u podsticanju luksuznog buma jer štede na računima i potrepštinama poput namirnica.

Analitičari su taj trend nazvali “fundamentalno pozitivnim za industriju”.

Očekuje se da će luksuzno tržište porasti za 21 odsto u 2023. godini, podstaknuto velikim delom potrošnjom mladih kupaca koji počinju kupovati luksuzne proizvode tri do pet godina ranije od prethodnih generacija, prema nedavnom izveštaju konsultantske kuće za menadžment Bain & Company. U stvari, očekuje se da će milenijalci i generacija Z činiti 70 odsto kupaca luksuznih proizvoda širom sveta do 2025. godine – u 2019. oni su činili samo 44 odsto tržišta, objavio je Quartz, pozivajući se na podatke Baina.

Izvršni direktor Nikea John Donahoe rekao je na CNBC-jevom “Closing Bellu” ovog meseca da je brend “stvarno fokusiran” na privlačenje mladih potrošača upravo sada, jer žele “najinovativnije proizvode i žele brendove koji su globalno relevantni”.

JD Sports, koji poseduje lance prodavnica patika kao što je Finish Line, nedavno je rekao da su mladi potrošači povećali prazničnu prodaju za 20 odsto jer su “progutali” više od 2 miliona pari Nike Air Force 1s, osnovnog proizvoda generacije Z koji košta oko 110 dolara.

“Mislim da je kupovna moć naših kupaca mnogo veća nego što je bila”, rekao je novinarima izvršni direktor JD Sports Régis Schultz, prenosi Reuters . “Ne plaćaju komunalije, stanarinu ili hipoteku”.

(Investitor)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com