Najvažnija nacionalna borba za Srbiju je da ona bude ekonomski jaka, jer samo ekonomski snažna i stabilna država može da zaštiti svoje nacionalne interese i svoj narod, poručio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Vesić je istakao da je sve ono što je urađeno u prvih 100 dana Ministarstva deo politike predsednika Srbije Aleksandra Vučića, ističući da je posebno zadovoljan što je budžet za investicije u javne, kapitalne infrastrukturne projekte za ovu godinu 3,6 milijardi evra.
„To je više nego što ulažu sve zemlje Zapadnog Balkana što znači da se nastavlja investiranje u kapitalne projekte, jer je Vučić prvi srpski lider u modernoj istoriji koji je razumeo značaj saobraćajnog povezivanja Srbije. Zato se toliko ulaže u puteve i pruge”, rekao je ministar, prenosi Tanjug.
Ukazao je da saobraćajno povezivanje, znači i nove investicije, jer niko neće da ulaže tamo gde nema puta i ako nema gde da plasira ono što proizvde, a investicije znače veće plate i boji životni standard, razvoj turizma, šansu da se Srbija razvija kao logistički centar, da više zarađuje od kargo saobraćaja.
Vesić je nabrojao da je u prvih 100 dana njegovog resora, probijen tunel Beli potok, na obilaznici oko Beograda, koja će na deonici do Bubanj potoka biti završena do 1. juna.
„Saobraćajni institut CIP je već krenuo sa projektovanjem deonice od Bubanj potoka do Pančeva, duge 31 kilometar, sa velikim rumsko-železnilkim mostom kod Vinče, koji će biti i drumska i železnička obilaznica”, rekao je ministar Vesić.
Dodao je da je pušten u saobraćaj most preko Save kod Ostružnice, a počelo je i probijanje tunela Iriški venac na Fruškogorskom koridoru. Taj put je dug 45,7 kilometara, imaće dva tunela, Iriški venac od 3,5 kilometara je najduži u Srbiji, dok će drugi biti tunel Širine čija je dužina oko 300 metara.
Kompletan tranzitni saobraćaj ići će ispod Fruške gore, što je najbolji način da se zaštiti životna sredina, smanji zagađenje, ali i dužina putovanja, pojasnio je Vesić.
Dodao je da će 31. marta biti završen deo Moravskog koridora od Pojata do Makrešana, a do tog datuma biće gotova i deonica Surčin — Novi Beograd, koja će biti direktan izlaz na autoput „Miloš Veliki“ za žitelje tog dela glavnog grada.
U septembru će biti gotova deonica brze saobraćajnice Ruma — Šabac, a krajem septembra i deonica do Makrešana na Moravskom koridoru, pa će Kruševac dobiti izlaz na autoput.
Sutra idem da obiđem radove na deonici Preljina — Požega sa direktorom Puteva Drobnjakom, da ubrzamo izvođače da završe te radove kako su i obećali, do kraja godine“, rekao je Vesić i dodao da je upravo resor infrastrukture možda i najvažniji za razvoj zemlje.
„Odgovorna vlast mora da obezbedi da zemlja živi, da imamo investicije i da sačuvamo Kosovo i Metohiju”, naznačio je ministar Vesić.
U tom smislu, naveo je i da je Srbija u prošloj godini zabeležila rast BDP-a između 2,3 i 2,5 odsto, obezbediti takav rast u vreme kriza i rata u Evropi je ravno naučnoj fantastici.
Dodao je da je vrednost BDP-a Srbije prošle godine bila 60,3 milijarde evra, a 2012. – 33,7 milijardi evra, odnosno sada je gotovo dvostruko više, dok je lani zabeležen i rekordan priliv stranih direktnih investicija od 4,4 milijarde evra.
„Uspeli smo i velika je stvar da prosečna plata bude 710-720, što je 115 odsto više nego pre 10 godina. Plan vlade je da do 2026. godine prosečna plata bude 1.000 evra, a penzija 500 evra”, rekao je Vesić.
Podsetio je da su povećane plate u javnom sektoru, u vojsci, policiji, kao i penzije koje su sada 60 odsto veće nego 2013. godine, navodeći da sve to još uvek nije dovoljno, ali je mnogo bolje nego pre 10 godina.