среда, 07.02.2024, 16:45 -> 18:03
Извор: Танјуг, Институт дедиње
Интернетом круже рекламе у којима др Милован Бојић, директор Института за кардиоваскуларне болести “Дедиње”, промовише лек за потенцију. Из Института демантују да Бојић има било какве везе са промоцијом и наводе да ће њихов директор да се обратити надлежним службама како би се спречила даља злоупотреба његовог имена. Ово није први пут да се Бојићев лик и дело користе у сврхе интернет превара – почетком јануара је измишљен интервју помоћу вештачке интелигенције у ком доктор рекламира лек против високог притиска, наводи се у саопштењу Института “Дедиње”.
Претходних дана интернетом су кружиле рекламе у којима директор Института за кардиоваскуларне болести “Дедиње” др Милован Бојић промовише лек за потенцију, а из Института су демантовали да Бојић има икакве везе са таквом врстом промоције.
“На интернету се појавио оглас и реклама лажног садржаја којим проф. др Милован Бојић (у измишљеном интервјуу, и по професији уролог) препоручује известан препарат под називом ‘ТestоY’ који се, навадно, може купити у апотекама као изузетно ефикасан. Н.Н. лица су, као и много пута до сада, злоупотребила дело доктора Бојића у намери да људе варањем убеђују у делотворност поменутог препарата, како би побољшали своје здравље, а они на томе профитирали”, наводи се у саопштењу.
Навoди се и да ће Бојић због злоупотребе његовог имена предузети све могуће мере да се одговорни строго казне, као и да ће у циљу заштите од криминалног понашања којима су угрожени његов идентитет, име и репутација, покренути поступак пред Одељењем за борбу против високотехнолоког криминала Вишег тужилаштва у Београду.
Из Института “Дедиње” наводе и да коришћење имена Бојића у лажном промовисању препарата за потенцију представља озбиљно кршење медицинских стандарда и доводи у питање поверење пацијената, угрожавајући професионални интегритет и струку.
“Лажни интервју помоћу вештачке интелигенције”
Подсетимо, из Института “Дедиње” су се почетком године већ оглашавали поводом злоупотребе Бојићевог лика и дела.
Тада су упозорили су грађане да је злоупотребом вештачке интелигенције Бојић искоришћен за рекламирање лекова.
“Ради се о измишљеном интервјуу Милована Бојића у којем је помоћу вештачке интелигенције искоришћена његова фотографија и генерисан глас, а потом је садржај пласиран на друштвеним мрежама. Све је учињено како би се приказала лажна реклама у којој Бојић рекламира таблете против високог притиска”, навели су у саопштењу почетком јануара.
“Током лажног интервјуа, глас који се емитује и говор је упадљиво различит у односу на глас и начин излагања професора Бојића, па се пажљивијим слушањем уочава велика разлика.”