Koliko građani Srbije koriste Viber pokazali su i najnoviji statistički podaci Vibera za proteklu godinu. Jedna od prednosti Vibera na ovim prostorima je što je uspeo da dopre do velikog broja korisnika, ne samo u Srbiji (94%), već i širom regiona: 96% u Bosni i Hercegovini, 85% u Makedoniji, 80% u Albaniji i 96% u Crnoj Gori. To je jasan pokazatelj da korisnici važna obaveštenja, objave i najnovije vesti iz sveta zabave, dobijaju direktno sa Vibera.
Viber u Srbiji vole, ne samo korisnici, već i brendovi, koji žele da se povežu sa svojom ciljnom grupom. Ovo interesovanje ogleda se u porastu od 176% broja novih otvorenih poslovnih naloga u toku 2022. godine u odnosu na 2021. godinu, kao i u stalnoj popularnosti Viber čet robota, koji su doveli do razmenjenih ukupno 170 miliona poruka.
Ova aplikacija prisutna je na više od 90% pametnih telefona u Srbiji, što je čini najpopularnijim servisom za dopisivanje kod nas. Pošto potrošači žele da imaju jednostavan i lak pristup komunikaciji sa brendom ili kompanijom po izboru, sve je veći broj globalnih i srpskih kompanija koje su se okrenule Viberu sa namerom da budu još bolje povezane sa svojom ciljnom grupom. Da su brendovi prepoznali Viber kao odličnu platformu za oglašavanje pokazuje, pored ostalog, i podatak da u proseku bude 601 milion mesečnih prikaza oglasa.
Brendovi mogu da koriste Viber poslovne poruke kao jedan kanal za više konverzacijskih, promotivnih i transakcijskih poruka. Sigurno ste primetili promene na Viber chat-u, koje upravo govore u prilog tome, te vam u nastavku objašnjavamo čemu služi novi Business Inbox i Commercial Account i kako brendovi u Srbiji mogu profitirati koristeci ih.
Business Inbox ili Poslovno sanduče namenjeno je za interakciju brend-potrošač. Može mu se pristupiti direktno sa ekrana za ćaskanje i omogućava korisnicima da pristupe ćaskanjima sa brendom, poput razgovora jedan na jedan, posebnih popusta i potvrda porudžbina.
Poslovno prijemno sanduče nalazi se na vrhu ekrana ćaskanja, a sva komunikacija brenda će se automatski usmeravati u taj folder i tako olakšati korisnicima navigaciju u prijemnom sandučetu. Umesto da listaju poruke, korisnici mogu da pogledaju svoje Poslovno sanduče kako bi pronašli ćaskanja sa omiljenim brendovima. Takođe, korisnici mogu da prilagode svoje poslovne prijemne sandučiće kako bi im korišćenje Vibera bilo što lakše, pa tako mogu mogu da premeste sve poruke brenda iz ili u njihovo Poslovno sanduče, da zakače ćaskanje na vrh Poslovnog sandučeta ili ekrana za uobičajena ćaskanja, da dobiju obaveštenja na zaključanom ekranu i vide broj nepročitanih poruka pored ikone foldera.
Brendovi, s druge strane, mogu da koriste Business Inbox za povećanje angažovanja klijenata i kupaca, izgradnju poverenja i bolju bezbednost korisnika. Neke od najvećih prednosti Business Inbox-a za brendove uključuju:
- Veći procenat otvaranja poruka
- Smanjenje procenta blokiranja, jer ih poruke od brendova ne ometaju
- Poboljšanu bezbednost, jer samo verifikovani poslovni nalozi mogu da koriste Business Inbox, čime se smanjuje rizik da korisnici podele svoje osetljive informacije sa lažnim nalozima. Ovako se, takođe, štiti reputacija brenda.
Commercial Account ili Komercijalni nalog – Ovaj meta-poslovni entitet omogućava korisnicima da proaktivno traže sve informacije o brendu i kanale komunikacije na Viberu sa jednog mesta.
Nakon što u pretragu unesu naziv firme, korisnicima se prikazuju stranice sa logom brenda, bedž za verifikaciju, web lokacija i komunikacioni kanali na Viberu, uključujući poslovne poruke i chat botove. Viber već ima u planu da pruži dodatne mogućnosti komercijalnog naloga, omogućavajući korisnicima da pristupe većem broju usluga pod jednim nalogom.
Komercijalni račun pomaže brendovima da pojačaju svoje prisustvo, poboljšaju interakcije sa klijentima i efikasnije organizuju komunikaciju. Upravo će mala i srednja preduzeća imati najviše koristi od ovih novih funkcija pretrage, jer imaju više opcija da se uključe u dvosmerne razgovore sa klijentima, uključujući Viber poslovne poruke. Mala preduzeća takođe mogu da povećaju vidljivost pomoću Viber oglasa ili brendiranih filtera. Može se reći da je ovo je odličan alat za brendove koji žele da maksimalno iskoriste marketinške budžete.
„Viber nudi poslovna rešenja za komunikaciju koja omogućavaju brendovima da se približe svojim korisnicima, kroz jedan kanal sa svim što im je potrebno za uspešnu interakciju. Umesto generičkih, tekstualnih poruka, poslovni korisnici, bilo koje veličine, mogu slati bogatiji sadržaj sa elementima kao što su slike, video zapisi i dugmad za poziv na akciju. Sa Biznis sandučetom i Komercijalnim nalogom, nikada nije bilo lakše za brendove da komuniciraju. Naš cilj je da podignemo svest među brendovima u Srbiji, posebno među malim i srednjim preduzećima, o svim novim trendovima u komunikaciji. Zašto se zadovoljiti običnom komunikacijom kada Viber poslovne poruke mogu da nam pomognu da stvorimo izvanredna iskustva za naše klijente” – poručio je Sandro Stupar, Product Management Director, Mitto.
“Ako želite da svoje poslovanje podignete na viši nivo, kao i komunikaciju sa postojećim korisnicima, Viber Business je pravo rešenje, a Mitto – zvanični Viber partner sa velikim timom stručnjaka za razmenu poruka i sedištem upravo ovde u Srbiji – pomoći će vam u tome. Korišćenjem Mitto-ve platforme, možete da upravljate razgovorima sa klijentima, ne samo na Viberu, već i na drugim kanalima koje koristite kao deo svoje poslovne strategije.”