Kering SA, vlasnik Gučija, pristao je da kupi proizvođača parfema Creed da bi proširio prisustvo na tžištu luksuznih parfema.
Keringova kozmetička jedinica kupuje 100% Creed-a iz fondova koje kontrolišu BlackRock Inc. i sadašnji predsednik Havijer Feran, navodi se u saopštenju grupe sa sedištem u Parizu u ponedeljak. Dalji uslovi nisu objavljeni. Akcije Keringa porasle su za 1,5% na ranom trgovanju u Parizu u utorak.
Blic preporučuje
Creed je osnovao 1760. godine Džejms Henri Krid kao krojačku kuću koja služi evropskim kraljevskim porodicama. Još uvek ima porodične veze.
Francuska grupa rekla je da planira da „otključa“ potencijal Creed-a, posebno u Kini i maloprodaji za putovanja, dok istovremeno proširuje portfolio ženskih mirisa. Kompanija, poznata po svom muškom mirisu Aventus, ostvarila je godišnji prihod od više od 250 miliona evra (272 miliona dolara) u godini do 31. marta.
Kompanija ima za cilj da raste
Ova akvizicija dolazi nakon što je Kering imenovao Raffaella Cornaggia da predvodi svoju kozmetičku jedinicu u februaru, jer kompanija ima za cilj da raste u segmentu u kojem su rivali Hermes International i LVMH Moet Hennessi Louis Vuitton SE pokazali odlične rezultate.
Kering dodaje gotovinu u svoj ratni kovčeg za potencijalne akvizicije, prikupljajući značajne prihode od prodaje svog udela u Pumi SE.
Kering je prošle godine vodio razgovore o kupovini Toma Forda, dizajnerskog brenda poznatog po svojoj parfemskoj liniji, prema ljudima koji su upoznati s tim. Predstavnik Keringa je tada odbio da komentariše. Estee Lauder je na kraju kupila Toma Forda. Gucci Revival
Kering sada pokušava da oživi svoj najveći brend Gucci. U aprilu je otkriveno da je prodaja Gučija jedva porasla u prvom kvartalu jer italijanska marka nije uspela da pridobije više kupaca za proizvode kao što su Double G kaiševi i krznene papuče Princetovn.
Keringov učinak je izgledao posebno slab u poređenju sa rivalima LVMH i Hermesom, koji su u prvom kvartalu zabeležili dvocifreni rast prodaje.
Glavni izvršni direktor Fransoa-Anri Pino rekao je u to vreme da, iako su performanse bile mešane, brend je počeo da pokazuje „postepeno poboljšanje aktivnosti iz meseca u mesec“. U pokušaju da preuredi Gucci, kompanija je imenovala Sabato De Sarno, ranije iz Valentino SpA, za novog kreativnog direktora.
Svoju debitantsku kolekciju predstaviće u septembru u Milanu. Kering je ranije nagovestio da pokušava da poveća svoj segment lepote, ali neke licence brendova su u rukama konkurenata. Coti Inc. poseduje licencu za Gucci. Pino je u februaru rekao da će njegova grupa nastojati da vrati licencu kada ponovo bude dostupna, ne objašnjavajući tajming.
U međuvremenu, Kering će razviti mirise za Bottega Veneta, Balenciagu i Alekander McKueen – sve brendove koje poseduje – rekao je Pino.
Kupovina Creed-a se ne registruje kao iznenađenje s obzirom na Keringov plan da raste u kozmetičkom sektoru i potrebu da se izgradi kritična masa pre Guči licence koja će se verovatno vratiti u kuću 2028. godine, rekao je analitičar Morgan Stanlei Eduard Aubin u belešci nakon u saopštenju.
L’Oreal SA takođe poseduje licencu za brend lepote Ives Saint Laurent i proizvodi popularni parfem Libre. Ranije ove godine, izvršni direktor L’Oreala Nikolas Hijeronimus rekao je da ne postoji rizik da Kering vrati licencu. Ives Saint Laurent je Keringov drugi najveći modni brend posle Gučija.
(Bloomberg)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.