Volmart i Kroger u panici: Nemački džin osvaja Ameriku

Nemački trgovac mešovitom robom Aldi posluje u Evropi više od 100 godina.

Izvor: Biznisinfo.ba

Ilustracija: Shutterstock/jdewar96

Ilustracija: Shutterstock/jdewar96

Inače, Aldi je u Nemačkoj glavni konkurent Lidlu, s kojim ima veoma sličnu poslovnu strategiju.

A u Sjedinjenim Državama Aldi posluje od 1976. godine. Ali tek sada, nakon decenija tihog, postepenog rasta u SAD, ovaj lanac je krenuo u apsolutni napad.

Drži prvo mesto kao najbrže rastući lanac trgovina mešovitom robom u SAD prema broju trgovina i trebalo bi da dostigne 2.500 lokacija do kraja sledeće godine. Pre samo deset godina Aldi je imao nešto manje od 1.300 trgovina u SAD.

Poređenja radi, lider na tržištu Volmart (Walmart) ima više od 4.500 trgovina u SAD, dok Kroger ima više od 2.700.

Aldi je postao najzanimljiviji potrošačima u SAD zahvaljujući niskim cenama, proizvodima robnih maraka u trgovinama i pojednostavljenim, malim maloprodajnim mestima u 38 američkih država.

Ipak, Aldi ima manji izbor od uobičajenog. Dok glavni prodajni lanci u SAD mogu imati više od 30.000 proizvoda na zalihama po trgovini, Aldijev izbor je smanjen na oko 1.600.

U intervjuu za Vol strit džornal (Wall Street Journal) predsednik Aldija Dejv Rinaldo podelio je sažeti opis smanjenog pristupa svoje firme poslovanju trgovine mešovitom robom.

“Radi se o jednostavnosti. Radi se o efikasnosti. Radi se o doslednom iskustvu, sve vreme“, rekao je Rinaldo.

Ta jednostavnost uključuje pristup „u stilu skladišta“ radi održavanja snabdevanja Aldijevih prodajnih mesta. Većina robe se nudi na policama odmah nakon vađenja iz kutija u kojima je stigla.

Skroman obim robe i Aldijeva sklonost manjim prodajnim prostorima pomažu da se minimizuju režijski troškove, što firmi štedi novac, i to se prenosi na kupce u diskontnim cenama.

Rinaldo je rekao da je firma postigla veliki uspeh u privlačenju novih kupaca kada je američka ekonomija upala u krizu, navodeći priliv novih kupaca željnih popusta nakon finansijske krize 2008. koji su ostali uz Aldi čak i nakon što se ekonomija oporavila.

Aldi sprovodi svoju strategiju rasta kroz izgradnju novih trgovina i akvizicije, prenosi Biznisinfo.ba.

Još u maju firma je objavila planove za kupovinu 397 supermarketa na jugoistoku koji posluju pod brendovima Vin-Diksi (Winn-Dixie) i Harviz (Harveys). Nakon objave dogovora, Aldi je podelio svoje planove za pretvaranje nekih od novostečenih prodajnih mesta u Aldijeve trgovine, dok će druga nastaviti rad kao supermarketi Vin-Diksi ili Harviz.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com