Vreme nikad nije bilo bolje
Blic preporučuje
Živimo u vremenu kad je možda najlakše u istoriji pokrenuti novi biznis. S internetom i veb aplikacijama pri ruci, osnivači novih preduzeća imaju sve što im treba pri ruci. Možete postaviti veb s nekoliko klikova, nakon što kupite domen i odaberete hosting.
Ne znate kako da dizajnirate svoj sajt? Kupite gotovu temu. Ili odaberite besplatnu.
Treba vam mejl lista za kontakt s kupcima? Koristite Aweber ili MailChimp.
Alata je mnogo, a ne nedostaje ni informacija koje će vam pomoći oko svakog aspekta novog posla. Na blogovima ljudi dele mnogo saveta, a ako želite saznati više, postoje jeftini i dobri onlajn Kursevi.
Internet vam daje i moć da lako i jeftino dođete do klijenata, na načine koji nisu bili mogući do pre nekoliko godina. Društvene mreže poput Fejsbuka, Pinteresta ili Tvitera pomoći će vam da obavestite javnost o svojim proizvodima i idejama.
Možete kupiti i oglase na tim mrežama ili na Guglu i doći do miliona mogućih kupaca širom sveta. Internet i alati koje nudi su neverovatan resurs za preduzetnike.
Outsourcing je jednostavan
Nijedan preduzetnik nema sve veštine potrebne za uspeh. Trebaće vam pomoć, na primer, s dizajnom, oglašavanjem, računovodstvom ili službom za korisnike. Zapošljavanje ljudi na stalno može biti riskantno.
Ali ne trebaju vam stalno zaposleni – samo vam je potrebna pomoć. Danas je lako pronaći stručne podizvođače uz pomoć interneta. Većina sajtova za frilensere daju i ocene, tako da možete pronaći najbolje ljude za svoje potrebe.
Testirajte ideje
Nove kompanije propadaju, jer osnivač misli da poznaje šta tržištu treba. Lansira proizvod i onda sazna da je pogrešio.
Najlakše je izbeći tu zamku na način da testirate svoje pretpostavke. Prvo ih zapišite:
– Ko će biti vaši klijenti?
– Koje probleme vaš biznis rešava?
– Zašto je vaše rešenje drugačije?
– Kako ćete dospeti do svojih klijenata?
– Koliko će vam platiti da im rešite problem?
Pre lansiranja proizvoda ili usluge, pokušajte da dobijete povratnu informaciju od stvarnih korisnika. Intervjuima i istraživanjima utvrdite njihovu perspektivu. Podesite svoju ideju prema onome šta saznate.
Čak i ako takve povratne informacije nisu savršene, možete na vreme promeniti svoju ideju. Mnoge velike kompanije imale su takav zaokret, na primer “Twitter” i “Groupon”.
Ilustracija: Posao
Sjajni mentori su svuda oko nas
Ponekad novi biznis propadne jer osnivač izgubi polet i odustane. Biti preduzetnik je usamljeno zanimanje, a usponi i padovi male kompanije su naporni. To je posebno važno za samostalne preduzetnike.
Okružite se mentorima koji razumeju s čime se suočavate i koji vam mogu pomoći da ostanete na pravom putu. U svojoj mreži ili na LinkedInu sigurno imate uspešne ljude koji su pokrenuli sosptvene biznise.
Posetite susret preduzetnika ili neku konferenciju. Upoznaćete ljude koji će biti spremni da vam daju savet i pomoć na putu do uspeha.
Radeći za druge niste sigurni kao što mislite
Možda vam se čini da je preduzetništvo rizično, jer mislite da je vaš posao u korporaciji “siguran”. Velika recesija nam je pokazala da nije.
Najbolji način da se zaštitite je pokretanje sosptvenog posla. Možete početi graditi sosptveni izbor prihoda i sopstvenu sudbinu. Nema ničeg riskantnog u tome. I ne morate dati otkaz – novi posao možete pokrenuti i kao nešto sa strane.
Rešite se straha
Strah od rizika pokretanja novog posla možda vas sputava na putu do života kakav želite i najvećeg doprinosa koji možete dati svetu. Razmislite šta o tome kaže Nelson Mandela: “Neka vaši izbori budu odraz vaših nadanja, a ne strahova”.
(Izvor: Stratego)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.