Dva nemačka proizvođača automobila izgleda da imaju rešenje za lažiranje kilometraže
Uredba Evropske unije iz 2017. godine o zaštiti od manipulacije s brojačem kilometara se još ne primenjuje dok istraživanje Nemačkog autokluba (ADAC) dokazuje da se kilometražom novih automobila i dalje može lako manipulisati.
Dva nemačka proizvođača automobila izgleda da imaju rešenje za lažiranje kilometraže.
Nameštanje kilometraže je danas rutina i nudi se već od 50 evra. Policija pretpostavlja da je svakom trećem prodatom polovnom automobilu u Nemačkoj nameštena kilometraža. Prevaranti povećavaju vrednost u proseku za 3.000 evra po automobilu, varajući kupce polovnih automobila ili lizing kuće.
Procenjena ukupna šteta u Nemačkoj je oko 6 milijardi evra godišnje ,navodi Revija HAK.
Uredba EU 2017/1151 formalno propisuje da kilometraža u automobilu mora da se sistematski čuva. Zakon se od septembra 2017. primenjuje na nove modele vozila, a od septembra 2018. na sve nove automobile.
PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE
Međutim, sve do danas nedostaje detaljna lista kako bi ta zaštita trebalo da izgleda i koje neutralno telo bi trebalo da je proverava. Rezultat svega toga – varanje se nastavlja, ali ne na svim automobilima.
Prilikom pregledavanja relevantnih sajtova s polovnim vozilima, stručnjaci ADAC-a su primetili da se to više ne odnosi na Audi A3 (od 2020.) i VW Golf 8 (od kraja 2019.).
Ovi modeli su bolje zaštićeni od prevare s kilometražom od mnogih konkurenata.Razlog su novi kompjuterski čipovi s HSM-om (Hardware Secure Module) koji se koriste za zaštitu kilometraže.
Volkswagen najavljuje i nove mere za sprečavanje nameštanja kilometara.