Ubrzan razvoj tehnologije u 21. veku i veliki broj inovacija učinili su da dosadašnji načini poslovanja postanu prošlost. Jedna od promena usled digitalizacije je i sve manje zastupljena tradicionalna kupovina koja je nekada bila i jedini način kupovine.
Tradicionalna kupovina u velikoj meri zamenjena je online kupovinom, a dokaz za to su svetski brendovi koji teže da postepeno skroz iskorene kupovinu u prodavnicama i pređu na online kupovinu.
Međutim, da li je ovo pravi potez i za vas?
Ovu dilemu veoma često imaju manji brendovi. Kako bi vam malo pojasnili ovu tranziciju i pomogli da donesete odluku o prelasku na online poslovanje, u nastavku teksta izdvojili smo najvažnije prednosti i pogodnosti koje dobijate online prodajom svojih proizvoda.
#1 Dodatni prodajni kanal omogućava više potencijalnih kupaca
Najveća prednost online prodavnice je ta što možete dopreti do znatno većeg broja potencijalnih kupaca. Na primer, ukoliko posedujete lokal u jednom gradu, vaši potencijalni kupci nalaze se samo na teritoriji tog grada, a šanse da neko iz drugog grada dolazi samo zbog vaših proizvoda su veoma male. Još kada od te grupe ljudi izdvojite vašu ciljnu grupu broj potencijalnih kupaca je sve manji i manji.
Sada zamislite da ste odlučili da vaše proizvode prodajete online. Online prodavnica donjeg veša, odeće, obuće ili nekih drugih proizvoda je dostupna mnogo većem broju ljudi. Svi ljudi sa teritorije na kojoj vršite dostavu vaših proizvoda moći će da te iste proizvode i kupi, pa čak i oni fizički najudaljeniji. U zavisnosti od vaše odluke dostavu možete vršiti samo u određenom delu zemlje, na celoj teritoriji ili čak i van granica zemlje.
#2 Radno vreme 24 časa nedeljno
Za razliku od tradicionalnog načina prodaje u kojem prodavnice imaju svoje radno vreme, online prodaja je dostupna 24 časa nedeljno 365 dana u godini.
Brojna istraživanja pokazala su da ljudi najviše vole da kupuju radnim danima između 12 i 14h kao i vikendom, a posebno nedeljom uveče. Samim tim što je online prodavnica stalno otvorena, šanse za prodaju proizvoda su višestuko veće.
#3 Niži troškovi
Prelaskom na online prodaju svojih proizvoda znatno ćete smanjiti vaše troškove poslovanja. Kod online prodaje troškovi zakupa prostora i režija za taj prostor se eliminišu. Takođe, nećete imati trošak plata za zaposlene koji u toj prodavnici rade. Smanjenjem troškova, povećanjem prihoda i broja prodatih proizvoda računica je jasna – vaš profit će značajno porasti!
#4 Konkurencija
Da li vaša konkurencija već poseduje online shop?
Ukoliko je odgovor na ovo pitanje potvrdan, onda svakim danom sve više kasnite za njima – a to ne možete dozvoliti. Dok vi razmišljate da li je online prodaja pravi vid prodaje za vas, vaša konkurencija već postaje prepoznatljiva kod kupaca.
Kako bi bili u toku sa vremenom, morate pratiti stanje na tržištu, a aktuelno stanje pokazuje da se 60% kupovine upravo obavlja online putem.
Zašto kupci preferiraju online kupovinu?
E, a sada na red dolazi pitanje – Zašto je to tako?
Kupci imaju brojne pogodnosti online kupovinom. Navodimo vam najvažnije od njih.
Široka ponuda proizvoda
Kao najveću prednost online kupovine, kupci su naveli veliki izbor proizvoda na jednom mestu. Umesto da obilaze prodavnice koje se nalaze u različitim delovima grada, potrebno je samo da u nekoliko klikova na svom pametnom uređaju – mobilnom telefonu, tabletu ili laptopu, pronađu željene proizvode. Ovaj način kupovine je postao toliko popularan da se danas online kupuju i osnovne životne namirnice.
Kupovina iz udobnosti svoga doma
Ovo je prednost za sve one koji ne vole gužve i razgledanje po prodavnicama. Za online kupovinu nije potrebno izlaziti iz svog doma – dovoljna je samo kreditna kartica i pametni uređaj i ugođaj kupovine iz fotelje može da počne.
Kako se na kvalitetnim online prodavnicama može naći fotogarfija, specifikacija i detaljan opis proizvoda, u većini slučajeva nije potrebno uživo videti proizvod pre kupovine.
Ušteda vremena i novca
Kao što smo već naveli online prodavnice rade 24/7, a ovo je pogodnost koju kupci veoma cene. Uz svakodnevne obaveze i ubrzan tempo života, kupci žele da slobodno vreme koriste na različite aktivnosti – a kod većine kupovina nije jedna od njih. Kako se online kupovina obavlja u samo nekoliko trenutaka, ova ušteda vremena predstavlja veliku prednost koju kupci cene.
Veoma često u online prodavnicama kupci mogu pronaći različite pogodnosti poput popusta na određene artikle i plaćanje na više mesečnih rata. Na taj nači oni osim što štede vreme, istovremeno štede i svoj novac!
Nadamo se da smo vam ovim tekstom pomogli da uvidite sve prednosti online prodaje svojih proizvoda kao i da ćete se i vi odlučiti za ovu vrstu prodaje kako bi išli u korak sa vremenom i znatno povećali svoju zaradu.