Zbogom velikim ekranima u automobilima: Zbog novih evropskih pravila uskoro će postati prošlost

Pravljenje dva različita enterijera za isti automobil nije idealno sa poslovne tačke gledišta, pa će možda i kupci koji nisu iz EU imati koristi od ovih promena.

.

Foto: LeManna / shutterstock

.

Porast popularnosti ogromnih ekrana u automobilu došao je na račun dugmadi, što otežava mnogim vozačima korišćenje određenih funkcija tokom vožnje, ali bi se to uskoro moglo promeniti.

Fizička dugmad bi se mogla vratiti ako proizvođači automobila žele da dobiju maksimalnu ocenu bezbednosti od Euro NCAP-a za svoje automobile. Drugim rečima, nova pravila koja bi trebalo da stupe na snagu u januaru 2026. godine oduzimaće bodove vozilima koja nemaju određene tradicionalne kontrole, piše Motor1.

Evropski program za ocenjivanje bezbednosti novih automobila namerava da smanji ocenu jačine zvuka za automobile koji nemaju dugmad, dugmad ili točkić za sledeće funkcije: pokazivače pravca, svetla opasnosti (sva četiri pokazivača), sirenu, brisače i poziv za hitne slučajeve.

Ova druga je poznata kao eCall funkcija i obavezna je u Evropskoj uniji već nekoliko godina. Sistem automatski bira lokalni broj za hitne slučajeve u slučaju ozbiljne saobraćajne nezgode.

Problem industrije

Direktor za strateški razvoj Euro NCAP-a Metju Ejveri objašnjava zašto je ova odluka doneta da se kažnjavaju proizvođači automobila koji primoravaju vozače da se gotovo isključivo oslanjaju na ekrane osetljive na dodir, kao što su tableti.

„Prekomerna upotreba ekrana osetljivih na dodir predstavlja problem u celoj industriji, jer skoro svi proizvođači vozila pomeraju ključne kontrole na centralne displeje, primoravajući vozače da sklone pogled sa puta i povećavajući rizik od sudara. Novi Euro NCAP testovi koji će se održati 2026. podstaći će proizvođače da koriste odvojene, fizičke kontrole za osnovne funkcije na intuitivan način, ograničavajući vreme da se oči sklone sa puta i na taj način promovišu bezbedniju vožnju“, objasnio je Ejveri.

Koliko god vest izgledala dobro, važno je napomenuti da Euro NCAP ne može bukvalno da natera proizvođače automobila da vrate fizičke kontrole. Oni su nezavisno telo za testiranje sudara, tako da ne mogu da naređuju kompanijama da se vrate dugmadima i dugmadima. Takva odluka bi morala da dođe od Evropske unije.

“Za 10 godina ih neće biti”

Uprkos tome, skoro svi proizvođači automobila su zainteresovani da na svom testu ostvare maksimalnih pet zvezdica, pa je za očekivati da će se potruditi da ispoštuju nove propise.

Biće zanimljivo videti da li će promene napravljene na automobilima koji se prodaju u zemljama EU imati posledice na ekvivalentne modele na drugim tržištima. Pravljenje dva različita enterijera za isti automobil nije idealno sa poslovne tačke gledišta, pa će možda i kupci koji nisu iz EU imati koristi od ovih promena.

U intervjuu za Automotive Nevs Europe 2023. godine, generalni direktor BMV-a Oliver Zipse rekao je da je „apsolutno uveren“ da će džinovski ekrani biti zabranjeni za deset godina. „Za 10 godina toga više neće biti. Regulatori to verovatno neće dozvoliti. Ako morate da pogledate dole da biste upravljali svojim automobilom, mislimo da je to velika greška“, rekao je on.

Ostaje da se vidi da li će se to dogoditi ili ne, ali novo pravilo Euro NCAP je korak u pravom smeru.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com