ZLF i SRCE: Potencijalna koncesija „Subotica-transa“ se temelji na nepotpisanom elaboratu

Betadanas 12:21

ZLF i SRCE: Potencijalna koncesija Foto: J. Patarčić/Danas

Gradski odbori Zeleno-levog fronta (ZLF) i stranke Srbija Centar (SRCE) u Subotici objavili su danas da se potencijalna koncesija JP „Subotica-trans“ temelji na nepotpisanom elaboratu o opravdanosti ovakvog vida partnerstva, navodeći da to rešenje „izaziva sumnje u efikasnost i izvodljivost predloženog plana“.

Kako se podseća, prema predlogu iznetom na poslednjoj sednici Skupštine Grada Subotice, na kojoj se raspravljalo o potencijalnom uspostavljanju javno-privatnog partnerstva u „Subotica-transu“, u narednih 15 godina to javno preduzeće dalo bi se na upravljanje koncesionaru, koji bi uložio više od 1,3 milijarde dinara u obnovu vozila, remontnog centra i sanaciju autobuske stanice.

„Dodatno, koncesionar plaća gradu 10 miliona dinara godišnje za korišćenje glavne autobuske stanice i remontnog centra. Subvencije Grada bi bile 200 miliona dinara godišnje, umesto dosadašnjih 500 miliona dinara, za preduzeće koje se, prema rečima njenog direktora nalazi u „teškom stanju“ i pored cene karte koja je najviša u Srbiji“, navedeno je u zajedničkom saopštenju.

Odbori ZLF i SRCE su najavili da su predali zahtev za pristup informacijama od javnog značaja kojim su tražili kopije studije koju je izradio Saobraćajni fakultet i koju će, kako su naveli, objaviti čim je dobiju.

Dodali su da su zatražili i kopije završnih računa ovog preduzeća u poslednjih pet godina.

Predstavnici ovih stranaka su upitali lokalnu vlast, „da li Subotica treba da sledi put Beograda, s obzirom na loše stanje javnog prevoza, gde je veliki broj autobusa van funkcije, kao i da li će videti prepolovljene ili zapaljene autobuse na ulicama kao što se to sad već redovno dešava u Beogradu“.

„Od ukupno 77 autobusa u ovom preduzeću, više od 20 autobusa je van upotrebe, a svaki „dobar“ preduzetnik će uložiti minimalne napore da ih vrati na ulicu i ostvari maksimalni profit za sebe“, smatraju u strankama.

Oni se takođe pitaju i kolika će biti cena pojedinačne karte u Subotici.

U ovim strankama podržavaju i akciju kolega iz opozicije koji su nedavno organizovali prikupljanje potpisa za smenu direktora preduzeća Dejana Ljubisavljevića.

„Ipak, smatramo da je trebalo reagovati mnogo ranije, početkom prošle godine, nakon afere ‘Starter’. Smena je potrebna, ali je bitno ukazati da to nije rešenje ovog, pre svega sistemskog problema“, ocenjuju.

Direktor JP „Subotica-trans“ Dejan Ljubisavljević izjavio je početkom februara na sednici Skupštine grada da se ovo preduzeće nalazi u izuzetno teškom stanju, da ne zadovoljava potrebe građana i da jedno od rešenja za njegovo spašavanje može biti uspostavljanje javno-privatnog partnerstva, kao modela kojim bi se poboljšale usluge i rad ovog preduzeća.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com