“Upoznajte Beograd na mestu gde se sreću Beograđani. Na mestu gde se sreću stari Beograd sa modernim životom evropske prestonice. Na mestu gde se sreću stari Beograd sa modernim životom evropske prestonice”. Tim rečima počinje novi film “Dobrodošli u Beograd “Turističke organizacije Beograda, koji poziva goste iz celog sveta da posete srpsku prestonicu.
Miodrag Popović ističe da film obuhvata pet tema, pet filmova koji su pretočeni u jedan koji će predstavljati Beograd u 2023. godini.
U kadrovima Beograda iz vazduha, u kojima dominiraju Beogradska tvrđava, ušće Save u Dunav, Hram svetog Save, odnosno sekvence iz filma “Dobrodošli u Beograd”, u kome učestvuju i naši poznati glumci i iz ličnog ugla prenose deliće svog iskustva o životu u prestonici.
Podsetio je da je prethodni film “Šetnja kroz i istoriju i kulturu” doneo značajne rezultate za turizam u prethodnim teškim godinama korone.
“I taj film je bio jedan iskorak i bio je primećen i mi smo u svetskoj konkurenciji 137 filmova drugi sa vrlo skromnim i ograničenim sredstvima”, navodi Popović.
Pokušaće, kaže, Beograd da predstave i onlajn, ali i kroz čitavu seriju promocija na različitim tržištima, kako bi i privredi pomogli da dođe do različitih tržišta širom sveta.
Milijardu evra prihoda
Ističe da rezultati za prvih deset meseci pokazuju da je Beograd u turizmu stigao rekordnu, 2019. godinu.
“Već u oktobru smo imali rezultate kakve smo imali za čitavu 2019. godinu. Prema tome godinu ćemo završiti opet rekordno. Do oktobra smo imali oko dva miliona i 700.000 noćenja. Očekujem da ćemo prebaciti tri miliona noćenja, što nas svrstava u red vodećih evropskih gradova turističkih destinacija”, naglašava direktor TO Beograd.
Od ukupnog broja noćenja u Beogradu 85 procenata su realizovali stranci. Popović ukazuje da Beograd zavisi i dohoduje od stranih gostiju, da se očekuje oko milijardu evra, a možda i malo preko toga, prihoda od turizma i sektora usluga.
Praznici u Beogradu
“Nama dolaze gosti bukvalno iz čitavog sveta. Čitava Evropa, uključujući goste iz Ruske Federacije, Azerbejdžana, Kazahstana. Dolaze iz SAD, iz mnogih drugih zemalja. I u oktobru i novembru smo imali popunjenost kapaciteta oko 85 posto. kada se kaže traži se karta više za neki predstavu ili spotski događaj, tako se traži krevet više”, kaže direktor.
Kaže da će privatni smeštaj, koji je proteklih godina udvostručen, pomoći svakome ko dođe za Novu godinu u Beograd da nađe adekvatan smeštaj.
“Inače hoteli su već sada puni”, potvrdio je Popović.
Ocenjuje da je prioritet Turističke organizacije u idućoj godini, pre svega da zadrži postojeću poziciju ali i da se, kako je rekao, pojačaju postojeća tržišta i da Beograd izađe i na neka nova.
“Očekujemo i da nam se realizuju neki novi projekti, nove atrakcije, infrastrukturni projekti koji će ući u turističku ponudu našeg grada”, zaključio je Miodrag Popović.