Besplatni vebinari su orgnizovani u okviru projekta “Podrška diversifikaciji izvoza poljoprivrednog i prehrambenog sektora Zapadnog Balkana i Istočne Evrope”, koji realizuju Organizacija za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija (FAO) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD).
U cilju jačanja konkurentnosti našeg poljoprivrednog i prehambenog sektora objavljena su, radi dodatnog informisanja i edukacije naših proizvođača i izvoznika, tri detaljna elektronska vodiča za izvoz voća i povrća na veb sajtu Razvojne agencije Srbije.
To su vodič za izvoz svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća na tržište Sjedinjenih Američkih Država – http://ras.gov.rs/vodic-za-izvoz-voca-i-povrca-u-sad , zatim Vodič za izvoz svežeg voća i povrća na tržište Bliskog istoka (Ujedinjeni Arapski Emirati i Saudijska Arabija) – http://ras.gov.rs/vodic-za-izvoz-voca-i-povrca-na-trziste-bliski-istok i Vodič za izvoz svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća na tržište Nordijskog regiona (Švedska, Norveška, Finska i Danska) – http://ras.gov.rs/vodic-za-izvoz-voca-i-povrca-na-trziste-nordijskog-regiona.
Kako je saopštio FAO, svaki vodič sadrži detaljnu analizu tržišta, sa specifičnim trendovima u pogledu tražnje za voćem i povrćem, i opisom očekivanja i ponašanja potrošača na tom tržištu, značajnim za adekvatan dizajn pakovanja, kreiranje marketinških kampanja i plasman ponude.
U vodičima je prikazana regulativa, kao i procedure za uvoz voća i povrća na svako tržište uz specifikaciju raspoloživih distributivnih kanala (uvoznici/distributeri, maloprodaja, HoReCa, onlajn prodaja) i značajnih sajmova, konferencija i publikacija, navodi se u saopštenju.
Kada je reč o odabranim tržištima, naglašeno je da imaju veliki potencijal za uvoz voća i povrća, ali su istovremeno izuzetno zahtevna, zbog čega je neophodno da kompanije budu dobro pripremljene i spremne da isporuče proizvode visokog kvaliteta, ispunjavajući neophodne standarde za plasman proizvoda u maloprodajne lance koji su specifični za svaku zemlju.
Takođe, praćenje trendova na tržištu, postojanje funkcionalne, moderne i atraktivne ambalaže proizvoda, poznavanje procedura za ulazak u kanale distribucije i načina pregovaranja glavni su preduslovi koje kompanije moraju da ispune prilikom plasmana, navodi se u saopštenju.