Amazon na udaru malih preduzeća: Ljuti zbog drastičnog povećanja naknada

Tekst objavljen: 21.06.2023 18:00        

Pojedini troškovi isporuke i skladištenja za evropske prodavce su se više nego udvostručili u od 2017. godine, pokazuje analiza

Amazon na udaru malih preduzeća: Ljuti zbog drastičnog povećanja naknada

Amazon je optužen da”nije prijatelj malog biznisa”nakon što je izveštaj otkrio dokaze da su drastično povećali naknade i troškove oglašavanja za prodavce.

Utvrđeno je da je između 2017. i 2022. godine Amazonutrostručio iznos koji je zaradio od naknadanaplaćenih nezavisnim prodavcima u Evropi, uključujući oglašavanje, isporuku i digitalnu podršku. Taj rast je daleko nadmašio rast prodaje, koja se udvostručila u istom periodu.

Analiza troškova isporuke i skladištenja za prodavce u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj, Španiji i Italiji, na primer, pokazala je da su secene više nego udvostručile u nekim kategorijama između 2017. i 2023. godine.

Margarida Silva, istraživač u Centru za istraživanje multinacionalnih korporacija sa sedištem u Amsterdamu, optužila je internet prodavca da iskorišćava “zarobljenu klijentelu”.

– Amazon je poslednjih 20 godina širio svoj monopol nad internet kupovinom u Evropi. Sada je toliko dominantan da nezavisni trgovci koji žele da prodaju onlajn ne mogu da ga izbegnu. Prodavci su zarobljeni na platformi, što ih čini profitabilnim izvorom monopolske rente – rekla je ona.

Prihod od naknada prodavcima skočio je 6 odstoprošle godine na 23,5 milijardi evra, čak i kada je maloprodaja pala za 1 odsto.

Te naknade ne uključuju iznos koji se prodavcima naplaćuje za oglašavanje na sajtu. Ukupni prihod Amazona od oglašavanja porastao je poslednjih godina na 5,4 milijarde evra u 2021. sa samo 0,3 milijarde evra u 2017. godini.U filijali za Veliku Britaniju, prihod od oglašavanja je porastao sa 0,3 milijarde evra u 2018. na 1,9 milijardi evra u 2021. godini, što je šestostruko povećanje.

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

– Čini se da Amazon prodavci sve više snose troškove Amazona,uključujući troškove proširenja njegove mreže centara za ispunjenje, kao i poreze na digitalne usluge u Francuskoj i Velikoj Britaniji – pokazuje izveštaj.

Jedan britanski prodavac rekao je Gardijanu da su njegove naknade, uključujući oglašavanje, iznosile skoro 40 odsto cene njegovih proizvoda pre PDV-a.

– Prodaja je zadovoljavajuća i stagnira, za šta možda ne mogu da krivim Amazon, ali naknade su prilično visoke, a usluga loša – rekao je on.

Amazon je pod istragom britanskog inspektora za povredu konkurencije zbog toga da li je svojim brendovima i onima koji koriste njegove logističke uslugedavao nepravednu prednost u odnosu na rivalena svom onlajn tržištu.

Amazon se ne slaže sa ovim izveštajem i kaže da mnogo ulažu u razvoj usluga za klijente, kako bi im pomogli da ostvare bolju prodaju.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com