Avio-kompanija menja pravila u kabini: Zbog turbulencije putnik pobignuo, a evo šta se sada menja

Biznis Vesti

Avio-kompanija menja pravila u kabini

Singapur erlajns uveo je stroža ograničenja u kabini posle incidenta kada je avion upao u turbulenciju zbog čega je jedan putnik poginuo, a više njih je povređeno.

.

Foto: Pongsakorn Rodphai / Tanjug/AP

.

Avio-kompanija je u petak saopštila da preduzima “oprezniji pristup” upravljanju turbulencijama nakon što je let SK321 iznenada izgubio visinu na letu iz Londona i bio prinuđen da prinudno sleti u Bangkok. Jedan muškarac je poginuo, a desetine putnika i dalje su u tajlandskim bolnicama sa ozbiljnim povredama, uključujući oštećenje kičmene moždine i povrede glave.

Usluga obroka u letu biće zaustavljena kada se uključi znak za sigurnosni pojas, pored suspenzije toplih napitaka, navodi se u saopštenju avio-kompanije. Članovi posade će se takođe vratiti na svoja mesta i vezati se.

Singapur Air će „nastaviti da preispituje naše procese“ kako bi dao prioritet bezbednosti posade i putnika, navodi se u saopštenju.

Revizija politike prestaje da zahteva od svih putnika da vežu pojaseve tokom celog putovanja, bez obzira na uslove letenja u to vreme. Avio-kompanije obično savetuju putnike da to urade i samo ih upućuju da sednu i zakopčaju se tokom nestabilnog vremena.

Povrede koje su zadobili putnici naglašavaju ogromne vertikalne sile koje preplavljuju svakoga ko nije privezan. Na letu SK321, ljudi su katapultirani na krov kabine, a lične stvari i predmeti iz usluge doručka bili su razbacani okolo

Oko 22 putnika je zbrinuto zbog oštećenja kičme, a šestoro je zadobilo povrede lobanje i mozga, saopštila je u četvrtak bolnica. Dvadeset je bilo na intenzivnoj nezi, dok je 17 operisano. Neposredno nakon leta, više od 100 ljudi zahtevalo je medicinsku pomoć u Bangkoku

Uprkos broju poginulih i povređenih, malo je verovatno da će avio-kompanije obavezivati sigurnosne pojaseve u svakom trenutku na svakom letu, rekao je Ron Barč, bivši šef bezbednosti u kompaniji Kantas Airvais Ltd., koji je ranije upravljao operacijama avio-kompanija. Smrt i ozbiljne povrede od teških turbulencija su toliko retke da ne vredi uvoditi trajna ograničenja koja mogu odbiti neke putnike, rekao je on.

U svom saopštenju, Singapur Air je rekao da su piloti i kabinsko osoblje svesni opasnosti povezanih sa turbulencijom. Kabinsko osoblje je već obučeno da obezbedi sve slobodne predmete i opremu kako bi se smanjio rizik od povreda u ovim situacijama. Turbulencija može da nastane kada avion udari u jaku vazdušnu struju koja gura ili vuče okvir aviona. Fenomen može biti uzrokovan džepovima toplog vazduha ili snažnim vremenskim sistemima. Na većim visinama, avioni mogu naići na teško prepoznatljivu turbulenciju čistog vazduha uzrokovanu vazdušnim masama različitih brzina.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com