Konferencija “Kako uspeti u Aziji iz Srbije”, koja je deo NINJA tromesečnog akceleratorskog programa namenjenog startapima u fazi intenzivnog rasta, održana je danas u Beogradu u prisustvu predstavnika korporacija, startapa i države koji su predstavili mogućnosti koje azijsko tržište otvara za srpske startape i kompanije.
Begović je za Tanjug navela da je cilj ovog događaja da se podrži saradnja digitalne Srbije i Japanske agencije za međunarodnu saradnju, a koje su pružile podršku startapima u našoj zemlji.
“Azija je vrlo moćno i ogromno tržište koje treba da otvorimo za našu startap zajednicu kako bi oni plasirali svoje proizvode i usluge na tom tržištu sa jedne strane, a s druge strane na taj način doprineli privrednom rastu Srbije, otvaranju novih radnih mesta i daljem razvoju startap ekosistema”, navela je Begović.
Ministarka je dodala da je svako tržište specifično pa će, smatra, program NINJA pomoći ljudima iz startap zajednice da se pripreme za azijsko tržište koje se razlikuje od tržišta u Srbiji i EU.
“Mislim da će eksperti, koji će biti mentori ovim kompanijama pružiti bolju šansu da uspeju na vrlo konkurentnom, ali opet jako velikom i potentnom tržištu u Aziji”, kazala je Begović.
Istakla je smo privlačenjem najvećih kompanija iz IKT industrije država pokazali da imamo uslove ne samo za čistu proizvodnju, već i za otvaranje istraživačko razvojnih centara.
Kako je navela, cilj je da se zaposli visokoobrazovani kadar, eksperti i da se istovremeno privuku stručnjaci iz celog sveta koji će prepoznati našu zemlju kao pogodnu za ovakav vid aktivnosti.
Glavni zastupnik Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA) na Balkanu Masahiro Ueki ocenio je da srpski startapi i kompanije imaju sve veći potencijal, jer je naša zemlja dobro geografski pozicionirana za povezivanje susednih zemalja dodajući i da može da bude regionalni centar za startape na Zapadnom Balkanu.
“Srpsko društvo stari i time deli zajednička društvena pitanja sa drugim razvijenim zemljama. Pitanje starenja društva može biti meta rešenja budućih startap kompanija, a time i rešenja koja su primenljiva i na druge regione i društva”, naveo je Ueki na konferenciji.
Direktor Inicijative Digitalna Srbija Nebojša Bjelotomić podsetio je na istraživanje ove organizacije koje je pokazalo da najveći broj startapa svoje proizvode i usluge plasira na domaćem tržištu i da je poslovanje izvan granica naše zemlje prvenstveno usmereno na tržište EU i Sjedinjenih Američkih Država.
Dodao je i da je istraživanje pokazalo i da se otvaranje ka tržištima Azije i Bliskog istoka u vremenu kada do nas stižu vesti o recesiji na zapadnim tržištima može smatrati optimizacijom poslovanja.