Da li je sada trenutak za kupovinu Teslinih akcija …

Da li sada kupovati akcije američkog proizvođača električnih automobila „Tesla“, kada vrede 113 dolara ili sačekati da padnu na 80 dolara, dilema je među srpskim ulagačima u akcije stranih kompanija. Na društvenim mrežama ovih dana berznaski investitori iznose argumente za i protiv.

Nebojša Ranković, koji trguje akcijama, kaže da je najpre planirao da kupi akcije najvećeg svetskog prozivođača električnih automobila kada padnu na 100 dolara, ali se predmislio i čekaće da im cena bude 80 dolara. Ubeđen je da će se to dogoditi.

–  Ilon Mask, osnivač Tesle, je u novembru prošle godine prodao 19 miliona akcija, kada je jedna vredela 200 dolara. Očekuje se dalji rast inflacije i pad berzi. To je povoljan trenutak za kupovinu akcija. Pretpostavlja se da to čeka i osnivač Tesle da bi otkupio veći broj akcija – kaže Ranković.

 Postoje i oni koji smatraju da su akcije Tesle precenjene. Tesla već ima konkurenciju novijih učesnika na tržištu kao što su Rivijan i Lucid u SAD i kineski BID i Nio. Električni automobili su lakši za proizvodnju nego automobili sa unutrađnjim sagorevanjem pa se očekuje da se na tržištu pojave nove marke ovih automobila, što Tesli donosi dodatnu konkurenciju.

 Tesla je isporučio 1,31 milion vozila prošle godine, što predstavlja povećanje od oko 40 odsto u odnosu na 2021.” Njujork tajms “navodi da su isporuke automobila u četvrtom kvartalu bile ispod prognoza analitičara, koji su već smanjili svoja očekivanja . Tesla je pre nekoliko dana saopštio da je tokom poslednjeg kvartala proizveo 440.000 automobila, odnosno 34.000 više nego što je isporučio, što sugeriše da problemi u lancu snabdevanja i proizvodni problemi nisu glavno objašnjenje za razočaravajuću prodaju.

“Fajnenšl tajms” se takođe bavi ovom temom ukazujući da se Tesla suočava sa konkurencijom tradicionalnih giganata kao što su Ford i Dženeral Motors, koji planiraju da investiraju u razvoj novih električnih automobila između 30 i 35 milijardi dolara. Te kompanije imaju višedecenijsko iskustvo u jeftinoj masovnoj proizvodnji vozila, a neki investitori veruju da bi ti proizvođači automobila mogli da sustignu Teslu brže nego što se očekivalo.

Tesla se takođe suočava sa smanjenjem tražnje jer su potencijalni kupci zabrinuti zbog porasta kamatnih stopa i recesije.Vreme čekanja za Tesline modele se smanjilo, a kompanija je snizila po drugi put u tri meseca cene automobila u Kini i ponudila podsticaje kupcima u SAD.

 Teslin udeo u prodaji elektirčnih automobila u SAD pao je na 65 odsto, a 2020. je bio sa 79 odsto. Do 2025. taj udeo će biti 20 odsto, procenjuje Fajnenšl tajms.

Karlos Tavares, izvršni direktor Stelantisa, zajedničke kompanije Fijata i Pežoa, koji bi od sledeće godine trebalo da počne da proizvodi električne automobile u Kragujevcu, za Fajnenšl tajms je potvrdio da je konkurencija velika i da neće biti lako opstati na tržištu električnih automobila. Smanjenje cene električnih automobila će prema njegovim rečima biti ključno. Električni autmobili treba dsa budu dostupni srednjoj klasi, kako bi dopreneli svojoj svrsi, smanjenju emisije ugljen dioksida, istakao je Tavares.

Tesla, kako je najavljeno, 25.januara treba da objavi finansijske rezultate za  2022. godinu. Akcije Tesle pale su za 70 odsto u 2022, najgoroj godini od izlaska na berzu 2010, pošto su investitori zabrinuti zbog poremećaja u proizvodnji, smanjenja potražnje i usredsređenosti Ilona Maska na Tviter.

.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com