Folksvagenu odbrojani dani?! Direktor giganta izneo sumornu prognozu za budućnost kompanije: “Došli smo na ivicu ambisa!”

Budućnost kompanije Folksvagen je pod znakom pitanja, upozorio je Tomas Šafer, novi direktor tog nemačkog auto-giganta zadužen za masovno tržište, tokom prezentacije koju je početkom jula održao svom menadžerskom timu.

Uzdrmana nemačka auto-industrija, šta će sad biti s Folksvagenom?

Foto: SWEN PFOERTNER / Tanjug/AP

Uzdrmana nemačka auto-industrija, šta će sad biti s Folksvagenom?

Razlozi za zabrinutost menadžmenta ovog nemačkog proizvođača automobila iz Volfsburga su pre svega visoki troškovi proizvodnje, stalni pad potražnje, rastuća konkurencija, ali i niz drugih faktora, navodi britanski nedeljnik Ekonomist.

Blic preporučuje

– Došli smo na ivicu ambisa, upozorio je bez okolišanja Šafer.

On je praktično ponovio upozorenje koje je još 2011. godine izrekao Stiven Elop, direktor finske Nokie, koji je nedugo nakon preuzimanja kormila u kompaniji rekao da se stanje u Nokii, tada još uvek najvecem svetskom proizvođaču mobilnih telefona, može uporediti sa “platformom (za naftu) u plamenu”.

Poznato je da u slučaju Nokije upozorenje i poziv za buđenje nisu pomogli, jer je samo nekoliko godina kasnije ta kompanija zatvorena, a poslovi sa mobilnim telefonima prodati su Majkrosoftu koji ga je ugasio.

Da li bi i nemački Folksvagen, moćna matična grupa koja poseduje devet drugih brendova, zaista mogao da doživi sličnu sudbinu i ukoliko je odgovor potvrdan šta bi to značilo za najvecu evropsku ekonomiju?

Folksvagen u 2022.  bilo najveći proizvođač automobila na svetu

Foto: MICHAEL KAPPELER / Tanjug/AP

Folksvagen u 2022. bilo najveći proizvođač automobila na svetu

Neposredna implozija Folksvagenove poizvodne mašinerije izgleda malo verovatna jer je u 2022. godini, na osnovu ostvarenih prihoda, ova kompanija bila najveći proizvođač automobila na svetu.

Krajem jula je objavljeno da je u prvoj polovini 2023. godine prodaja porasla za 18 odsto, na 156 milijardi evra, dok su konkurentski BMW i Mercedes-Benz ostvarili skoro upola manje prihode.

Ipak, kako navodi Ekonomist, katastrofa više nije nezamisliva i nemački industrijalci osecaju veliku zabrinutost zbog neizvesne buducnosti.

Na osnovu podataka Ifo instituta za ekonomska istraživanja pri Univeritetu u Minhenu, u julu je indeks poslovnog poverenja u padu, već treći mesec u kontinuitetu.

Uticajni nemački poslovni krugovi na Šeferovu listu razloga za zabrinutost dodaju i druge faktore, od birokratije do delikatne geopolitičke situacije i trgovine sa Kinom.

Proizvođači automobila su više izloženi ovim izazovima od većine drugih industrija jer moraju da se uhvate u koštac sa nekoliko globalnih transformacija odjednom: moraju da elektrifikuju svoja vozila i nauče da razvijaju savremene softvere.

Insajderi iz auto-industrije priznaju da će neke fabrike automobila morati da se smanje ili čak da budu zatvorene, a ista sudbina čeka i mnoge dobavljače, posebno one koji prave delove za motore sa unutrašnjim sagorevanjem i menjače kojih nema u električnim vozilima.

Nemačka automobilska industrija takodje mora da se pozabavi sve prisutnijim problemima koje nameće kineska ekonomija.

U 2022. Kina je po prvi put izvezla više automobila od Nemačke

Foto: Jae C. Hong / Tanjug/AP

U 2022. Kina je po prvi put izvezla više automobila od Nemačke

Nakon što su tokom poslednjih decenija i tri velike nemačke automobilske kompanije mogle da ostvaruju koristi od brzog ekonomskog rasta azijskog giganta i u drugoj polovini 2022. godine u Kini ostvarile oko 40 odsto svojih prihoda, sada osećaju negativne posledice velikog finansijskog preokreta.

Folksvagen je upravo smanjio prognozu svojih globalnih isporuka uglavnom zbog usporavanja prodaje u Kini, a složena geopolitička situacija bi mogla dodatno da pogorša situaciju.

Kineski konkurenti su počeli da šire svoje poslovanje u inostranstvu, posebno u Evropi, a prošle godine : oko 3 miliona nasuprot nemačkom izvozu od 2,6 miliona vozila.

(Izvor: The Economist, Tanjug)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com