Gugl “pojeo” penzije! Pola miliona građana ostalo bez primanja: Nisu mogli da pristupe svojim penzionim računima

Biznis Moj novčanik

Gugl “pojeo” penzije! Pola miliona građana ostalo bez primanja

Frustracija pomešana sa zabrinutošću je verovatno najbliže što može da opiše kroz šta je prošlo više od pola miliona Australijanaca nakon što nisu mogli da pristupe svojim UniSuper penzionim računima.

Gugl

Foto: Siniša Pašalić / Ringier

Gugl “pojeo” penzije! Pola miliona građana ostalo bez primanja

Ovaj incident je trajao čitavu nedelju, a UniSuper je saopštio da je došlo do tehničke greške u konfiguraciji Gugl klauda, a razlog se navodno krije u otkazivanju pretplate. U zajedničkoj izjavi, generalni direktor UniSupera i globalni izvršni direktor Google Cloud platforme pokušali su da objasne korisnicima da njihovi lični podaci nisu kompromitovani.

Blic preporučuje

Australijski penzijski fond UniSuper upao je u velike probleme nakon što više od 500.000 članova nije moglo da pristupi svojim računima i penziji. Situacija se dodatno zakomplikovala kada je objavljeno da je Gugl klaud (mesto na internetu za skladištenje podataka) slučajno izbrisao račun fonda, koji je oko 125 milijardi dolara.

Više od pola miliona članova bilo je frustrirano, ali i zabrinuto jer je ova situacija trajala čitavu nedelju. Inače, UniSuper je vodeći australijski penzijski fond koji je odgovoran za penzijsku štednju zaposlenih u oblastima visokog obrazovanja i istraživanja.

Više od 500.000 članova UniSuper penzijskog fonda nije moglo da pristupi svojim računima, a to se dogodilo zbog tehničke greške i brisanja računa fonda na internetu.

Nakon incidenta, kratko se oglasio izvršni direktor UniSupera Peter Chun koji je članovima objasnio da je došlo do tehničke greške u konfiguraciji Gugl klauda, a razlog leži u otkazivanju pretplate. Pojednostavljeno rečeno, pretplata na Google Cloud se, između ostalog, odnosila na geografsku redundanciju. I pored toga što im je svrha zaštita od prekida i gubitka podataka, oni su se neverovatnije mešali u rad UniSupera, zbog čega je pretplata prekinuta, navodi portal business-standard.com.

Zbog neverovatno velikih količina uključenih, UniSuper je čuvao rezervne kopije kod alternativnog provajdera usluga tako da nije napravljena veća šteta. Tek prošle godine su odlučili da veliki deo poslovanja prenesu na Google Cloud platformu.

Greška u Google-ovoj usluzi

Nakon takvog incidenta, generalni direktor UniSupera i globalni izvršni direktor Google Cloud platforme, Tomas Kurijan, izvinio se i detaljno pojasnio da su lični podaci članova ostali bezbedni.

– Frustrirani smo i razočarani ovim prekidom, rekli su u saopštenju, pripisujući poremećaj „greškama u Google-ovoj usluzi u oblaku.

(Business-standard.com)

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com