Kako odabrati poslovni poklon: Evo o čemu sve treba voditi računa prilikom odabira

Nije važno kolika mu je cena, poklon uvek ima emotivnu i društvenu vrednost, mnogo veću od novca kojim je plaćen. Čak i kad je reč o poklonu poslovnom partneru, poklanjanje pre svega znači zahvalnost na saradnji, njen nastavak ili u nekim slučajevima tek početak nove. Inače bi ga neko mogao doživeti kao potkupljivanje, što bi bio promašaj.

Poslovni poklon

Foto: Dmitriy Shironosov / Alamy / Profimedia

Poslovni poklon

Neodlučnima u izboru poslovnog poklona najbolje se držati internog pravilnika o poslovnom poklanjanju kompanije u kojoj radi poslovni partner. Vrednost poklona u nekim je slučajevima ograničena i nužno je poštovati pravilo jer bi se inače poslovnog partnera moglo dovesti u vrlo neprijatnu situaciju. Naročito, ako godinama sarađujete i već dobro poznajete navike osobe kojoj pripremate poklon, njene hobije i vanposlovne interese, možete odabrati nešto neuobičajeno.

Blic preporučuje

Iako poslovni partneri jedni drugima u čak 93 posto slučaja poklanjaju promotivni materijal, velik udeo od 48 posto poslovnih poklona odnosi se na hranu i piće.

Prema pravilima poslovnog bontona, vrednost darova hijerarhijski je prilagođena. Sve zavisi o nivou na kom se poklanja, primerice, pokloni predsednicima uprave kompanije “raskošniji” su od onih na nižerangiranim pozicijama. Nije poželjno poklanjati skuplji poklon od onog koji ste dobili jer bi to moglo narušiti pozitivnu sliku o vama kod poslovnog partnera. Ali tržište misli na sve, tako da se može zadovoljiti sve kategorije potrošača, odnosno primaoca poklona. Iako su nove tehnologije znatno promenile navike kad je reč o vrsti poklona, još uvek se među USB stickovima, pomoćnim baterijama za mobilne, zaštiti ekrana računara od neželjenih pogleda i ostalim novitetima nađu rokovnici, adresari, hemijske olovke, privesci za ključeve, šolje za čaj… U prednosti su proizvođači prehrambenih i nekih drugih proizvoda koji darujući vlastite brendove istovremeno sebi rade i promociju. Nije za očekivati da, proizvođač vina pokloni poslovnom partneru nešto što nema nikakve veze s njegovom delatnošću.

Pristupite ozbiljno ovom zadatku

Poslovnom poklonu treba pristupiti ozbiljno kao svakom poslu jer je dar samo jedna od nijansi poslovne komunikacije. Poklonom se o vlastitoj kompaniji, sebi, zaposlenima i korporativnoj kulturi često može reći više nego rečima. Kao i o onome što mislite o poslovnom partneru i koliko ga ozbiljno doživljavate. Ako ga ne poznajetedobro, a nameravate dugoročno sarađivati, držite se onoga – manje je više. Ali nećete pogrešiti niako poklonite bocu vina vrhunskog kvalitete. Važne su i događaji u kojima se poslovno daruje; obično se to događa u vreme božićnih praznika, ali i na početku poslovne saradnje. Postoje i agencije koje se bave savetovanjem o poklonima.

Kako odabrati poslovni poklon?

S druge strane, ponuda poklona je velika; poklon-galerije pune su raznovrsnih artikala od hemijskih olovaka do autohtonih hrvatskih proizvoda poput paškog sira, istarskog pršuta, rapske torte… Sve vrlo jednostavno funkcioniše – agencija bira dar u skladu s događajem i statusom poslovnog partnera.

Sitne radosti

Ko ipak odluči sam bira poslovni poklon treba obratiti pažnju na to da će tim poklonom “zapečatiti” neko vreme poslovanja i otvoriti novo poglavlje u poslovnim odnosima. Osim obilaska poklon-galerija, poklon je moguće odabrati i putem interneta u nekom od brojnih web-prodacnica.

Važno je samo pozabaviti se odabirom na vreme, najmanje mesec-dva dana pre nego što dar treba uručiti poslovnom partneru. Poklon nikad nemojte birati u poslednjem trenutku jer postoji velika vjerojatnost pogreške, pogotovo onoga tko ne pozna dovoljno poslovnog partnera. Tko na vrijeme počne birati poslovni dar ima dovoljno vremena biti kreativan, ali ne tako da, primerice, poslovnom partneru poklanjate kućnog ljubimca, nego inovativnim pristupom darovanju pošaljete poruku da ste komunikacijski ispred vremena. To će poslovnog partnera potaknuti da posveti više pozornosti darovatelju, što će vam u daljnjoj suradnji koristiti. Računajte s tim da vašem poslovnom partneru doista ne treba ništa od onog što ćete mu kupiti, ali da će ga čin darovanja veseliti. Možda će mu se toliko dopasti kreativan dar da će ga čuvati godinama i pokazivati drugima.

Istina je da se ljudi ponekad vežu uz darove, ne njihovu materijalnu vrijednost nego emotivnu koja im iz nekog, samo njima znanog razloga, vrijedi više od mnogih drugih skupljih stvari. No takvo iznenađenje nećete pripremiti nikom darujete li kojim slučajem dvjema osobama isti dar. Tko želi ostaviti trajni pozitivni učinak malim prigodnim darom na poslovnog partnera, taj doista mora znati da original ne podnosi kopiju.

(Lider/Manager.ba)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com