Korak bliže Budimpešti: Pušten u saobraćaj podvožnjak na deonici brze pruge Novi Sad – Subotica

Završetkom obeležavanja poslednje oznake saobraćajne signalizacije, uspešno je pušten u saobraćaj podvožnjak na stacionaži K176+247 deonice Novi Sad – Subotica brze pruge Beograd – Budimpešta, koji je izgrađen od strane graditeljskog tima Kineskih železnica.

Pušten u saobraćaj podvožnjak na deonici brze pruge Novi Sad - Subotica

Foto: louis / Ustupljene fotografije

Pušten u saobraćaj podvožnjak na deonici brze pruge Novi Sad – Subotica

Podvožnjak na stacionaži K176+274, ukupne dužine 211.97 m, širine 30.1 m, projektovane kubikaže betona od 15.267 m3 i najveće dubine iskopa od 12 m nalazi se u centru Subotice i predstavlja značajan saobraćajni čvor. U toku izgradnje nadvožnjaka, potreba za izmeštanjem toplovoda stvorila je dodatne teškoće pri izvođenju radova na objektu i zadovoljenju rokova.

Zahvaljujući naučnoj organizaciji, pravilnoj mobilizaciji radne snage i opreme, aktivnoj komunikaciji i usaglašavanju s lokalnom samoupravom i strogoj kontroli kvaliteta i bezbednosti, kinesko – srpski graditeljski tim je uspešno ostvario puštanje istog u saobraćaj, istovremeno osiguravši neometan rad toplovodnog sistema.

U toku samog izvođenja radova, kinesko – srpski graditeljski tim je mesnom stanovništvu u najvećoj mogućoj meri obezbedio nesmetano kretanje. U cilju obezbeđenja prohodnosti raskrsnice na stacionaži 176+274, radnici na projektu su preko noći završili uklanjanje svih privremenih saobraćajnih oznaka, što je naišlo na veoma dobar prijem od mesnog stanovništva.

Brza pruga Beograd – Budimpešta dugačka je 341.7 km i povezuje Beograd i Budimpeštu, pri čemu dužina srpske deonice iznosi 183.1 km. Deonica od Beograda do Novog Sada u dužini od 75 km počela je sa radom već 19. marta 2022. godine. Dužina deonice Novi Sad – Subotica, koja je trenutno još u izgradnji, iznosi 108.1 km.

Puštanje cele deonice će u krajnjoj meri poboljšati saobraćajne uslove okolnog stanovništva, podstaći privredni i društveni razvoj, pojačati međusobnu povezanost Kine, Srbije i Mađarske, a istovremeno će biti od velikog značaja za podsticanje zajedničke izgradnje inicijative “Pojas i put” i usklađivanje sa evropskim razvojnim strategijama.

Uspešno otvaranje podvožnjaka na stacionaži K174+274 deonice Novi Sad – Subotica obezbedilo je sticanje svih neophodnih uslova za izgradnju podvožnjaka na stacionaži K147+298 i nadvožnjaka na stacionaži K177+329 pri potpuno obustavljenom režimu saobraćaja, i dodatno će ubrzati radove na otvaranju cele deonice.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com