U obilasku su predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, Pokrajinske vlade Igor Mirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktor “Srbijagasa” Dušan Bajatović i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.
– Lepo ovo izgleda, naglasio je predsednik na samom početku i pozdravio radnike.
Dodao je i da smo zamolili kineske partnere da malo ubrzaju radove.
– Imamo malo problema, ali sad ćemo da ubrzamo. Da se za šest meseci ubrzaju radovi, da radimo bar upola brzo kao vi u Kini rekao je predsednik Vučić i dodao da je od 2012. do danas izgrađeno je 108,1 kilometar pruga.
– Poslednja pruga u Srbiji je izgrađena 1976. godine. Ništa posle toga – kazao je Vučić.
Do kraja naredne godine očekuje se da će cela trasa biti gotova.
Potvrdio je da postoje problemi sa rezervnim delovima.
– Treba da utrostručimo kaznu za one koji kradu delove železničkih pruga. To je napad na živote, rekao je.
– Radovi idu brže od predviđenih rokova, bolje je nekad da platite i više, a da platite ranije i onda vidite rezultate kao što je u slučaju deonice Beograd-Novi Sad. Možemo da završimo do kraja 2024. godine. Važno nam je to i zbog razvoja turizma, i podizanje svih mesta koja se na mapi puta nalaze.
Srbija, uprkos svemu i teškim okolnostima kroz koje prolazi i ceo svet, sve kilometre i pruge koje smo podigle u našoj zemlji bile su pruge podignute do 1976. godine, poslednja je Beograd- Bar. Od tada, do 2012. nismo podigli nijedan kilometar pruge.
Za ovih 10 godina uspeli smo da podignemo 108,1 kilometar novih pruga, to su brze, najsavremenije pruge. Rekonstruisali smo 781,5 kilometar pruge i sada očekujemo da završimo novih 156 kilometara pruge, a rekonsturisanih mnogo više – rekao je predsednik.
Istakao je da imamo velike planove i želju za dalje radove, dolazak investitora, i nove fabrike u mnogim mestima.
– Ekselencijo, hvala još jednom i vama i predsedniku Siju, hvala vašim stručnjacima, hvala i našim radnicima i kompanijama koje obavljaju odličan posao. Još mnogo toga moram da uradimo i napravimo da bi Srbija napredovala.
Vrednost projekta je 1,16 milijardi dolara i finasira se iz kredita kineske Eksim banke.
Radovi su počeli 22. novembra 2021. godine, svečanošću na kojoj su taster za početak izgradnje zajednički pritisnuli predsednik Vučić, ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.
Prvi deo ovog projekta, brza pruga od Beograda do Novog Sada puštena je u saobraćaj 19. marta 2022. godine, a njom su se brzim vozom “Soko” prvo provezli predsednik Vučić, premoijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije.
Deonica Novi Sad – Subotica je treća deonica brze pruge koja se radi. Izvođači radova su kineski konzorcijum “China Railway International” i “China Communications Construction Company”.
Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).
(Tanjug)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.