Kruži prevara sa navodnog naloga NBS

Na mrežama se pojavila informacija da kruži prevara na Fejsbuku, koja potiče sa navodnog naloga Narodne banke Srbije.

Izvor: Telegraf/M.P.

Ilustracija: Shutterstock/fizkes

Ilustracija: Shutterstock/fizkes

Naime, u poruci koju dobijete, od vas se traži da dostavite koliko imate novca na računu i pitaju vas da li želite da vam taj novac bude dupliran.

Ukoliko pristanete, od vas se traže podaci sa računa, a ostalo je manje-više istorija. Iako je jasno da je reč o prevari, ljudi često nasednu, a jedna od osoba je navodno ostala bez 70.000 dinara.

Kako navode za Telegraf iz NBS, u dosadašnjoj praksi upoznati su sa sličnim kreiranjem lažnih objava u kojima se neistinito pominje i Narodna banka Srbije, sa osnovama sumnje da se na ovaj način pokušava pribaviti protivpravna imovinska korist na štetu imovine građana Republike Srbije, i pri tome je na svaku ovakvu objavu s kojom je bila upoznata – odmah reagovala.

Narodna banka Srbije je u više navrata i raznovrsnim kanalima informisanja, na internet prezentaciji Narodne banke Srbije i na nalogu društvene mreže Fejsbuk obaveštavala javnost o navedenim prevarama, dodaju iz sedišta NBS.

Lažni nalog zloupotrebljava naziv i grb NBS, ali je jasno da je po sredi prevara zbog pravopisne greške u nazivu naloga “Narodna Banka Srbije”. Takođe, pravi nalog banke je na ćiriličnom pismu.

„Narodna banka Srbije upozorava građane na učestalu pojavu lažnih imejlova, objava na društvenim mrežama, anketa, gde im se nudi nagrada u različitim iznosima, zloupotrebom Dina kartice ili druge platne kartice ukoliko im se dostave lični podaci. U ovim porukama se neretko zloupotrebljavaju i naziv i grb Narodne banke Srbije. Od građana se traži da dostave četiri poslednja broja kartice, podatke s korisničkog naloga elektronskog ili mobilnog bankarstva, uključujući i šifru, kao i da proslede poruke koje sadrže aktivacione kodove za pristup elektronskom bankarstvu i slično“, navode iz NBS.

„Nakon toga, dolazi do zloupotrebe kartica građana i vrše se transakcije njihovim novčanim sredstvima, a građani postaju svesni prevare tek kada im stigne poruka o zaduženju računa. Kao i u prethodnim slučajevima kod sličnih prevara, Narodna banka Srbije apeluje na građane da nikako ne odaju svoje podatke drugim licima. Sigurnosne šifre koje banke dostavljaju građanima za korišćenje platnih instrumenata – kartica i elektronskog odnosno mobilnog bankarstva (PIN kartice, aktivacioni kodovi, SMS poruke s kodovima za izvršenje transakcije), kao i sigurnosni podaci koje građani nakon toga sami kreiraju (šifra za pristup nalogu elektronskog bankarstva, izmenjeni PIN kartice), poznati su isključivo vlasniku računa i građani ne treba da ih prosleđuju nikome, uključujući i lica koja se predstavljaju kao predstavnici njihove banke“, dodaju iz Narodne banke.

Naglašavaju i da ovakve podatke banka nikada neće tražiti putem društvenih mreža, mejlova ili anketa, a posebno za takve informacije neće nuditi novčanu nagradu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com