KUPIO POLOVNJAKA I POSLE GODINU GA PRODAO ZA 1.400 EVRA VIŠE! Ovo što gledamo po placevima do sada nije viđeno: Cene veće i preko 30 odsto i tu nije kraj

Prema poslednjim podacima koji su se pojavili u domaćoj javnosti, na tržištu polovnih automobila ove godine je zabeležen rast cena od oko 20 odsto.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

*

Foto: Goran Srdanov, Shutterstock / Ringier

*

To praktično znači da su, ako uračunamo i poskupljenja u prethodne dve godine , pojedini modeli skuplji za više od trećinu, tj. automobile koje smo na tržištu polovnih vozila 2019. godine mogli da kupimo za oko 7.000 evra sada koštaju i preko 11.000.

Sa takvim dešavanjima na tržištu, mnogi koji su kupili nov ili polovni automobil u prethodnih par godina i prodali ih u poslednje dve ostali u suštini na nuli, pa čak i zaradili.

– Polovinom prošle godine kupio sam Audi A5, 2011. godište, za nešto manje od 10.000 evra, tj. da budem precizan 9.950 evra. Iz ličnih razloga sam nedavno odlučio da ga prodam i kada sam pogledao ponudu na sajtovima za oglašavanje polovnih automobila imao sam šta da vidim. Isti taj auto sada se prodaje za 11.500, 12.000 evra, priča za “Blic Biznis” M.P. (29) iz Beograda.

Foto: Oliver Bunić / RAS Srbija

On kaže da se nije libio da momentalno oglasi svoj automobil na prodaju.

– Posle par dana sam ga bez puno cenkanja prodao za 11.700 evra. S’obzirom da je auto izvorno bio u dobrom stanju, i da sam u njega uložio samo 40-ak hiljada na registraciju i mali servis, ispada da sam na tom polovnom automobilu zaradio oko 1.400 evra, tj. otišao sam džabe na more, zaključuje on.

Šta gura cenu polovnjaka?

U protekle dve i po godine autoindustrija se našla pod većim pritiskom nego neke druge industrijske grane. Prvo pandemija, potonja zagušenja u lancima snabdevanja, problemi u fabrikama za proizvodnju mikročipova, pa onda i rat u Ukrajini, smanjena proizvodnja i trgovina nekim od ključnih resursa ozbiljno su poremetili tržište novih automobila.

Krajnji rezultat je taj da su cene u kontantnom porastu, a da se na isporuku novog automobila po poslednjim podacima čeka i više od godinu dana.

Foto: shutterstock

Kako praktično novih automobila nema dovoljno da bi se zasitila potražnja na domaćem tržištu, kupci se sve više okreću tržištu polovnih automobila u potrazi za svojim novim vozilom.

Kada će cena pasti?

Prema rečima predstavnika jednog portala za oglašavnje polovnih automobila, do pada cena polovnih automobila na našem tržištu neće doći u bliskoj budućnosti, a sledeće godine će se cene najverovatnije stabilizovati.

– Sadašnja situacija u Ukrajini ima uticaj i može samo da dodatno intenzivira postojeći disbalans ponude i potražnje polovnjaka, rekli su za Tanjug, i dodali da je teško odrediti koliki je uticai zbog krize u Ukrajini, a koliko zbog korone.

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini više od 100.000 ljudi. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com