Može li obrazovanje da odgovori zahtevima tržišta, jedna od tema na Kopaonik biznis forumu

Svetlana Kisić iz organizacije Dostignuća mladih u Srbiji izjavila je gostujući u Dnevniku RTS-a da u trenutku kada tehnologija izuzetno napreduje sa ljudskim resursima nismo dovoljno spremni da odgovorimo tim zahtevima. “Dinamične promene koje donose nove tehnologije zahtevaju nova znanja i veštine”, kaže Kisićeva.

Prema njenim rečima, formalni obrazovni sistem ne uspeva dovoljnom dinamikom da prati promene i da odgovori zahtevima tržišta rada.

“Pokazalo se po istraživanjima da 70 odsto naših firmi ne može da pronađu radnike sa potrebnim znanjima i veštinama. Zato se dešava da kad diplomci završe fakultet čekaju dugo na posao i nisu pripremljeni za prvo radno mesto. Da bi se pomoglo formalnom obrazovanju koriste se neformalni oblici obrazovanja – projekti, radionice, takmičenje, igre gde oni kroz jedan spontani način razvijaju sposobnosti”, navodi Kisićeva.

U razvojanju neformalnog sistema obrazovanja značajnu ulogu, kaže, može imati poslovni sektor.

“Mi smo na Forumu postavili temu kako efikasno razvijati kompetencije da pokrenemo poslovnu zajednicu da se aktivnije uključi u razvijanje neformalnog obrazovanja. Mi smo ozbiljnoj situaciji kao zemlja. O nauci, obrazovanju, inovacijama se godinama govori na Biznis forumu. Na prošlom forumu skoro da nije bilo panela na kom se nije govorilo o obrazovanju kao o kritičnom faktoru razvoja, jer je osnovni resurs za razvoj ljudi. Mi smo u situaciji da nam se zbog demografskih negativnih trendova smanjuje raspoloživa radna snaga i stari populacija. To stvara nove troškove i ako želimo da se razvijamo moramo ići na visoko produktivne grane i nove tehnologije”, napominje Kisićeva.

Kaže da su mladi veoma zainteresovani i zato je važno ići na te oblike gde se spontano uključuju kao kroz igru.

“Fantastičan primer je učenička kompanija. To je primer najbolje prakse i srećom postoji kod nas. Realizuje se tako što učenici imaju poslovnu ideju, prave timove, imaju proizvod i pravu uslugu i kroz taj rad timski, pokazalo se kroz istraživanje, oni razvijaju samouverenost, kritičko i analitičko mišljenje, timski rad, kreativnost i postaju svesni potencijala”, kaže Kisićeva.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com