Najmanja plata za ovaj posao u Nemačkoj je 3.000 evra: Ovo je jedno od najtraženijih zanimanja, ali radnika je sve manje

Jedan od najtraženijih poslova u Nemačkoj je vozač autobusa. Za njih uvek ima posla, jer ih kao i kod nas nema dovoljno. Procena je da će u Nemačkoj do 2030. godine faliti 87.000 vozača D kategorije. Minimalna plata za ovaj posao je od 3.000 do 3.500 evra.

Najmanja plata za ovaj posao u Nemačkoj je 3.000 evra

Foto: shutterstock

Najmanja plata za ovaj posao u Nemačkoj je 3.000 evra

Jedan mladi vozač autobusa je na TikToku podelio svoju priču. On ističe da šoferi brže dobijaju vizu za ulazak u zemlju, jer spadaju u kvalifikovanu radnu snagu. Mnogo naših ljudi sa Balkana već vozi u Nemačkoj.

Blic preporučuje

“Preko druga saznajem za privatnu firmu koja vodi gradski prevoz i počeo sam da radim bez obuke. Međutim, mnogo se radi, tačnije šest dana radiš, dva odmaraš. Nakon godinu dana saznam da državna firma ima Dan otvorenih vrata. Malo sam popričao sa njima i već sledeći dan pozvali su me da dođem na razgovor za posao i primili su me”, priča on.

S druge strane, za državnu firmu procedura je malo drugačija. Potrebno je proći par razgovora, uraditi lekarski pregled, proći i obuku, školu za prodaju karata, koja traje nedelju dana, a zatim polažete i test. Nakon što ste položili, možete da počnete sa praktičnom obukom sa nekim od kolega, u trajanju od dve nedelje. Sve je plaćeno i radi se do 160 sati mesečno, s napomenom da uvek možete da radite dodatno.

“Takođe, birate da li će vam prekovremeni rad biti isplaćen odmah ili uz platu, a možete da birate i slobodan dan. Postoji nekoliko opcija. Recimo, možete da radite četiri dana, a dva da odmarate. Tako tri puta, a zatim pet da radite, a jedan odmarate, pa ukrug. Godišnji odmor je u trajanju od 28 radnih dana”, zaključuje vozač autobusa.

Da li je istina da sreća prati hrabre? U mom slučaju jeste… Malo opširnije o uslovima za ovaj posao. Pre svega za vozače autobusa uvek ima posla, jer ih nema dovoljno. Tako da je to olakšavajuća okolnost. Proceno je da će u Nemačkoj do 2030 faliti 87000 vozača autobusa. Za prvu firmu sam imao jedan razgovor i odmah sam primljen na posao. Radi se oko 200 sati mesečno. Plata je dobra. Medjutim ja sam zeleo bolje uslove pa sam okušao sreću u drugoj, drzavnoj firmi. I uz malo sreće pozvan sam na razgovor za posao. U ovom slučaju procedura je malo duza, imate par razgovora. Morate na lekarski, obuku, školu za prodaju karata koja traje nedelju dana, zatim polažete test. Kada položite test možete početi sa praktičnom obukom sa kolegom koja traje dve nedelje. Sve je naravno plaćeno. Radite do 160 sati mesečno. S’ tim da mozete uvek da radite dodatno. Birate da li će vam platiti odmah ili uz platu, a mozete da izaberete slobodan dan. Radi se nekoliko varijanti. Npr. radite 4 dana, 2 odmarate. Tako 3 puta, pa 5 radite, a 1 odmarate. Pa u krug😁. Uglavnom uslovi su stvarno ok. 28 radnih dana je god #odmor. Pišite mi koji vas posao interesuje? Da li ste imali problem sa kodom 95? I ako sam nesto propustio pišite😉! #berlininsajder #posaounjemackoj #posaouinostranstvu #posaounemackoj #zivotunemackoj #zivotunjemackoj #balkanci #Srbija #hrvatska #bosna #crnagora #makedonija #balkantiktok #posao #balkan #vozacautobusa

(Kurir)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com