NAJPRODANIJI POLOVNJACI U 2022. SU DIŽELAŠI, A NAJMANJE E-VOZILA Evo kako će subvencije od 2.000 evra uticati na ovo tržište i smanjenje zagađenja

– Najčešći kupac spreman je da izdvoji za automobil stariji od 10 godina između 2.000 i 5.000 evra, a sa obzirom na to da je prosečna starost vozila u Srbiji oko 17 godina, pitanje je koliko će biti motivišuće subvencije države koje su u cilju smanjenja zagađenja predviđene za zamenu starih dizel automobila onima sa “Evro 6” normom – smatra Petar Veličković, sa jednog poratala koji se bavi prodajom polovnih automobila.

Foto: Goran Srdanov / Ringier

– Vlasnici starih automobila sa dizel motorima Evro 3 standarda moći će da uz novac od subvencije kupe mlađi polovnjak. Postavlja se pitanje koliko je taj cilj realan, pošto je Srbija na dnu liste u Evropi po starosti automobila. Prema našoj poslednjoj analizi prosečna starost vozila u Srbiji je 17,3 godine, što potvrđuju i podaci MUP-a, ali apsolutno nema sumnje da je nešto tog tipa potrebno uraditi – rekao je Veličković.

Blic preporučuje

Kako bi se smanjio broj registrovanih vozila koji zagađuju životnu sredinu, Vlada je usvojila krajem prošle godine Program zaštite vazduha u Srbiji do 2030. godine, kojim su predviđena 102 miliona evra za zamenu najstarijih dizel vozila novijim, a pravo na dodelu subvencije imaju svi koji budu reciklirali automobile Evro 1, 2 i 3 norme, rekao je ranije za Tanjug direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.

Povodom najave da će od 1. januara 2023. godine država zabraniti uvoz vozila Evro 3 i Evro 4 standarda, pitanje je koliko će te subvencije za kupovinu novijih vozila iznositi sledeće godine, smatra Veličković.

Foto: Oliver Bunić / RAS Srbija

– Prošle godine smo imali kontinuirani rast cena. Razlog promene cena leži u problemima automobilske industrije koji su prisutni od pandemije korone, kada smo imali potpuni zastoj na nekoliko meseci. Nakon toga su usledili problemi u opremi i lancima isporuke, što je dovelo do rasta cena – rekao Veličković.

Iz resornog ministarstva je ranije rečeno ranije da će subvencije iznositi 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za za kupovinu lakih kamiona, koji ne prelaze 12 tona, i 2.900 evra za kupovinu autobusa, preneo je ranije Tanjug.

Tom prilikom navedeno da je u Srbiji oko 2,8 miliona registrovanih vozila, što je za milion više nego pre samo 10 godina, što znači, veće zagađenje, jer je od 2015. do 2022. u Srbiju uvezeno 1.255.000, od čega oko 350.000 sa motorima Evro 3.

Prema istraživanju jednog portala, prvi na listi najprodavanijih polovnjaka u 2022. godini je tradicionalno “Folkswagen”, a slede ga “Opel”, “Pežo”, “Audi” i “Reno”.

Najčešće prodavani modeli su iz “Folksvagenovog” programa: golf, pasat i polo, a zatim slede fijat punto, opel korsa i audi A4, a dobro su se prodavali i opel astra, reno klio i audi A3, kaže pomenuto istraživanje.

Foto: Goran Srdanov / Ringier

U prošloj godini, prema našim podacima čak 65 odsto prodatih polovnjaka iz uvoza je sa dizel agregatom, dok je 31 odsto sa benzinskim motorima, kaže Veličković.

On kaže da hibridi, vozila na električni pogon i na druga ekološka goriva (gas, metan) čine samo četiri procenta ukupnog broja prodatih polovnih vozila.

(Izvor: Tnajug)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com